مجله اینترنتی رادین

سلام خوش آمدید
اجرت سرویس تعمیر و شارژ گاز کولر خودرو 1402 در بازار چقدر میشه؟ + جدول هزینه ها

وقتی فصل گرما فرا می‌رسد، یکی از اولین اقدامات صاحبان خودرو، سرویس و تعمیر کولر اتومبیل است، در صورت وجود عیب در سیستم خنک‌کننده ماشین. اغلب مشکلات مربوط به کولر با یک سرویس ساده قابل رفع هستند و می‌توان با آن، به خوبی طی فصل گرما استفاده کرد. اما گاهی اوقات مشکلات جدی‌تری وجود دارند که نیاز به عیب‌یابی و تعمیر کامل سیستم دارند. در این حالت، هزینه تعمیر کولر خودرو اهمیت بیشتری پیدا می‌کند.

واقعیت آن است که هرچه بیشتر در نگهداری و تعمیر کولر خودرو تلاش کنیم، هزینه‌های مربوط به تعمیر آن نیز کمتر خواهد شد. اما اگر سالانه به کولر اهمیت ندهیم و با بی‌احتیاطی از آن استفاده کنیم، طبیعی است که مدام با مشکلات روبرو شویم و هزینه‌های زیادی را برای تعمیرات آن بپردازیم.

به خصوص در بازار پررونق امروزی که هزینه هر خدمتی بالاست، بهتر است از کولر خودرو به نحوی استفاده کنیم که نیاز به تعمیرات کمتری داشته باشد. اما اگر به هر دلیلی کولر شما خراب شود، چقدر باید هزینه تعمیر آن را متقبل شوید؟ هزینه خدمات تعمیر کولر در بازار چقدر است؟ اگر به دنبال پاسخ به این سوالات هستید، تا انتها همراه ما باشید.

دنلود رایگان جدیدترین سریالهای ایرانی و خارجی با لینک مستقیم ایرانسل، همراه اول و رایتل از سریالها پلاس

چگونه هزینه تعمیر کولر خودرو محاسبه می‌شود؟

اصولاً قیمت تعمیرات و سرویس کولر ماشین بر اساس چندین فاکتور خاص تعیین می‌شود. در ادامه به مهمترین آنها اشاره خواهیم کرد:

۱- مدل خودرو:
مدل و ساختار کولر خودرو بستگی به نوع و مدل خودرو دارد. خودروهای خارجی و مدل‌های بالا آپشن‌های بیشتری دارند و ساختار پیچیده‌تری دارند. بنابراین، عیب‌یابی و رفع ایرادات آنها نیاز به تخصص بیشتری دارد و زمان بیشتری از تعمیرکار می‌برد. این امر موجب افزایش دستمزد تعمیرکار کولر ماشین می‌شود.

۲- نوع ایراد کولر:
در برخی موارد، ایراد کولر خودرو با شستشوی قطعات یا شارژ گاز کولر قابل رفع است. اما گاهی اوقات مشکلات جدی‌تری وجود دارد؛ مثلاً کمپرسور خراب شده یا نشتی گاز گسترده در سیستم وجود دارد. در این حالت، هزینه تعمیرات کولر خودرو نیز بیشتر خواهد بود.

۳- انجام کارهای اضافی:
بسته به اینکه تعمیرکار چه کارهای اضافی را انجام می‌دهد، قیمت سرویس کولر ماشین تغییر خواهد کرد. مثلاً روغن‌کاری کمپرسور، باز و بسته کردن رادیاتور کولر به همراه جوشکاری، یا تعویض لوله کولر اتومبیل از جمله مواردی هستند که موجب افزایش هزینه‌های مربوط به تعمیرات کولر ماشین می‌شوند. هرچه تعداد و مقدار این کارهای اضافی بیشتر باشد، هزینه تعمیرکار نیز بیشتر خواهد شد.

لذا هزینه تعمیر کولر خودرو بستگی به این فاکتورها دارد و برای هر خودرو ممکن است متفاوت باشد. بهتر است برای اطلاع دقیق‌تر در مورد هزینه تعمیرات کولر، با تعمیرکاران ماهر و متخصص در این زمینه مشورت کنید.

چگونه سرویس به موقع موجب کاهش هزینه تعمیرات کولر خودرو می‌شود؟

سیستم کولر خودرو از اجزای مختلفی تشکیل شده است که همگی با یکدیگر در ارتباط هستند و در کنار هم کار می‌کنند. خرابی هر یک از این اجزا می‌تواند تأثیر قابل توجهی بر عملکرد سایر اجزا داشته باشد. با انجام سرویس دوره‌ای به موقع، ایرادات در ابتدای کار به راحتی برطرف می‌شوند.

در غیر این صورت، ایرادات تأثیر مستقیمی بر عملکرد کلی سیستم داشته و باعث آسیب‌رسانی به سایر قطعات می‌شوند. در این شرایط، برای تعمیر سیستم کلی کولر خودرو باید هزینه بسیار بیشتری صرف شود. بنابراین، هر چه سرویس و تعمیر کولر خودرو به موقع‌تر انجام شود، در هزینه‌های بلندمدت صرفه‌جویی خواهد شد.

دنلود رایگان جدیدترین سریالهای ایرانی و خارجی با لینک مستقیم ایرانسل، همراه اول و رایتل از سریالها پلاس

آیا هزینه سرویس و تعمیرات کولر خودرو در محل به صرفه است؟

بسیاری از افراد به دلیل عدم وقت کافی برای مراجعه به تعمیرگاه، ترجیح می‌دهند خدمات سرویس و تعمیر کولر خودرو را در محل سکونت خود دریافت کنند. خبر خوب این است که هزینه این نوع سرویس‌ها تفاوت چندانی با هزینه‌های دریافتی در تعمیرگاه ندارد.

به عبارت دیگر، سرویسکاران سیار کولر ماشین از آنجایی که هزینه اجاره مغازه را ندارند، حتی بسیاری از مواقع تعرفه کمتری نسبت به تعمیرگاه‌ها دریافت می‌کنند. بنابراین، اگر شما نیز زمان مراجعه به تعمیرگاه را ندارید، می‌توانید با اطمینان از خدمات سیار تعمیرات کولر خودرو در محل سکونتتان بهره‌برداری کنید.

قیمت تعمیرات و سرویس کولر توسط متخصصین اسپارد چقدر است؟

در مجموعه اسپارد، در ارائه قیمت‌ها به صورت کاملاً شفاف عمل می‌کنیم. قبل از اینکه سرویس و تعمیرات کولر خودرو را انجام دهید، جزئیات هزینه‌های مربوطه را مشخص می‌کنیم. در جدولی که در بالای این صفحه مشاهده می‌کنید، هزینه سرویس و تعمیرات کولر خودرو ذکر شده است.

همچنین، برای راحتی شما، امکان ثبت سفارش اولیه از طریق وبسایت یا اپلیکیشن اسپارد فراهم شده است تا به قیمت دقیق تعمیر و سرویس کولر خودرویتان دسترسی پیدا کنید. برای این منظور، پس از ثبت سفارش اولیه، منتظر بمانید تا متخصصین ما قیمت پیشنهادی خود را ارائه دهند. با مقایسه قیمت‌های پیشنهادی، می‌توانید متخصص موردنظرتان را انتخاب کنید و تمامی کارهای خود را به بهترین تخصص‌ها بسپارید.

دنلود رایگان جدیدترین سریالهای ایرانی و خارجی با لینک مستقیم ایرانسل، همراه اول و رایتل از سریالها پلاس

راهنمای تعیین قیمت شارژ گاز کولر خودرو

قیمت شارژ گاز کولر خودرو یکی از مواردی است که به عوامل مختلفی وابسته است. برای تعیین قیمت دقیق، عوامل زیر را در نظر می‌گیریم:

1. حجم موتور: قیمت گاز کولر ماشین ارتباط مستقیمی با حجم موتور دارد. کولرهای با حجم کوچکتر نیاز به مخزن گاز کمتری دارند، بنابراین شارژ کولر آنها ارزان‌تر است. به عنوان مثال، کولرهای ۱۲ و ۱۸ هزار واحد معمولاً هزینه مشابهی دارند، در حالی که کولرهای ۲۴ و ۳۲ هزار واحد هزینه بیشتری دارند. بنابراین، قدرت موتور تأثیر مستقیمی بر قیمت شارژ گاز دارد.

2. نوع گاز کولر خودرو: نوع گازی که برای شارژ کولر استفاده می‌شود نیز می‌تواند تأثیری بر قیمت داشته باشد. هر گازی دارای هزینه خاصی است و برخی از گازها با کیفیت بالاتر و بازدهی بهتر در خنک کردن هوا می‌باشند. در نظر داشته باشید که انتخاب بهترین گاز کولر خودرو ممکن است هزینه بیشتری داشته باشد.

برای مشاهده قیمت دقیق شارژ گاز کولر خودرو، خدمت از ما به شما این امکان را می‌دهد تا با ثبت سفارش رایگان، به 5 متخصص حرفه‌ای و با تجربه متصل شوید و قیمت شارژ کولر خودرو با استفاده از بهترین گاز کولر را از آنها دریافت کنید. شما می‌توانید درخواست خود را بدون هزینه در سایت یا اپ

لیکیشن "خدمت از ما" ثبت کنید و قیمت‌های پیشنهادی آنها را در این زمینه مشاهده کنید.

مزایای شارژ کردن گاز کولر خودرو با متخصصین عبارتند از:

1. تخصص و تجربه: شارژ کردن گاز کولر خودرو کاری تخصصی است و توصیه می‌شود از افراد مجرب در این زمینه کمک بگیرید. تنها افرادی که دانش و تجربه کافی دارند، می‌توانند این کار را به صورت صحیح و بدون آسیب رساندن به خودرو انجام دهند.

2. صرفه‌جویی در زمان و هزینه: استفاده از خدمات شارژ گاز کولر خودرو در محل به شما امکان می‌دهد در زمان و هزینه صرفه‌جویی کنید.  به چندین تعمیرکار حرفه‌ای در شهر خود دسترسی مستقیم خواهید داشت. می‌توانید اطلاعات و سوابق کاری آنها را همراه با نظرات مشتریان قبلی مشاهده کنید و قیمت شارژ گاز کولر خودرو با بهترین گاز کولر را قبل از نهایی کردن سفارش مطلع شوید.

از طریق "خدمت از ما" می‌توانید به سادگی و با اعتماد به نفس از خدمات تخصصی شارژ گاز کولر خودرو بهره‌برداری کنید و از خوابگاه یا محل کار خود به یک متخصص حرفه‌ای در این زمینه دسترسی داشته باشید.

دنلود رایگان جدیدترین سریالهای ایرانی و خارجی با لینک مستقیم ایرانسل، همراه اول و رایتل از سریالها پلاس

متخصصین  در زمینه شارژ گاز کولر ماشین ارائه خدماتی شامل موارد زیر را ارائه می‌دهند:

1. بررسی و شارژ کردن گاز کولر خودروهای خارجی با توجه به نوع و میزان مورد نیاز.
2. شارژ گاز کولر ماشین‌های ایرانی.
3. بررسی و عیب‌یابی علت نشتی گاز و رفع آن.
4. ارائه خدمات در محل مورد نظر شما.

دلایل نشت کردن گاز در کولر خودرو عبارتند از:

1. زمان کارکرد: زمان کارکرد کولر همراه با اصطکاک ناشی از کارکرد آن، می‌تواند منجر به خرابی و نشت گاز خنک کننده شود.
2. محبوس نبودن: قطعات سیستم کولر ماشین در قسمت‌های مختلف خودرو قرار دارند و در معرض عوامل خورنده مانند نمک و سایر عوامل جاده‌ای هستند که می‌تواند سوراخ شده و باعث نشت گاز شود.
3. رطوبت: ورود رطوبت به داخل سیستم کولر ماشین و ایجاد اسید خورنده می‌تواند نشت گاز و خرابی اجزای کولر را ایجاد کند.
4. عوامل جاده‌ای و تصادف: برخورد سنگ یا وقوع تصادف می‌تواند باعث آسیب و سوراخ شدن قطعات سیستم کولر شده و نشت گاز را ایجاد کند.

روش‌های تشخیص نشت و نیاز به شارژ مجدد خودرو عبارتند از:

1. استفاده از لامپ فرابنفش: با تاباندن لامپ فرابنفش روی گاز خنک کننده، می‌توان نشتی گاز کولر خودرو را تشخیص داد.
2. شناساگر الکترونیکی: اسنیفر یا بوکننده قادر به تشخیص بوی گازهای هالوژنه است و کوچکترین نشتی‌ها را نیز می‌تواند پیدا کند.
3. استفاده از گاز نیتروژن: سیستم کولر خالی شده و با نیتروژن پر می‌شود، سپس با تست نیتروژن و صدای هیس مخصوص، نشتی گاز کولر شناسایی و تعمیر می‌شود.
4. استفاده از عامل تشخیص نشتی: با استفاده از محلولی که حاوی یک عامل تشخیص نشتی است و اسپری کردن آن روی سیستم کولر، می‌توان نقاط نشتی را مشخص کرد. این روش برای یافتن نشتی‌های بزرگ در نقاط قابل دسترس استفاده می‌شود.

مراحل شارژ مجدد گاز کولر ماشین

برای شارژ مجدد گاز کولر ماشین، بهتر است که این کار توسط یک تکنسین متخصص انجام شود. اما اگر شما یک فرد فنی هستید و تمایل دارید که این کار را خودتان انجام دهید، می‌توانید با دنبال کردن مراحل زیر گاز کولر خودرو را شارژ کنید:

1. آماده‌سازی وسایل: وسایل لازم برای شارژ گاز کولر ماشین را آماده کنید، از جمله شیلنگ مخصوص، گیج مانومتر، کپسول گاز و رابط شیلنگ.

2. بررسی شیر کولر: در موتور خودرو، شیر مربوط به کولر را پیدا کنید و پوش آبی رنگ روی آن را بردارید.

3. بررسی نیاز به شارژ: برای بررسی نیاز به شارژ کولر، با استفاده از دست یا وسیله‌ای دیگر، فشار به شیر کولر بدهید. اگر گاز با فشار زیاد بیرون بیاید، یعنی کولر دارای کمبود گاز است و باید شارژ شود. اما اگر گازی بیرون نیامد، یعنی کولر خالی از گاز است.

4. خالی کردن هوا و رطوبت: قبل از شارژ گاز، باید هوا و رطوبت موجود در کولر خارج شود. برای این کار، شیلنگ گیج را به شیر کولر متصل کنید و هوای داخل سیستم را تخلیه کنید.

5. شارژ گاز: با استفاده از شیلنگ، مقداری از گاز را از کپسول وارد سیستم کولر ماشین می‌کنید و شیر کپسول را ببندید.

6. بررسی میزان گاز: برای اطمینان از میزان گاز منتقل شده، کولر ماشین را روشن کرده و سرعت باد را

 در حد بالاترین سرعت قرار دهید. سپس عددی که روی گیج مانومتر نشان دهنده فشار گاز در کولر است را بررسی کنید. این عدد باید بین 35 تا 40 psi باشد.

7. بررسی مجدد و اصلاح: اگر عدد نشان داده شده در گیج مانومتر کمتر از مقدار مورد نیاز باشد، باید مراحل فوق را مجدداً انجام داده و گاز کولر را به میزان لازم شارژ کنید.

جدول مقدار گاز کولر خودروهای مختلف

در جدول زیر، مقدار گاز مورد نیاز برای شارژ گاز کولر ماشین های مختلف را آورده ایم.

میزان گاز کولر ماشین های مختلف

نوع ماشین مقدار گاز مورد نیاز برای کولر (گرم)
مقدار گاز کولر پراید 600 
مقدار گاز کولر ماشین پژو 206 675
مقدار گاز کولر (سمند- پژو پارس) 580
مقدار گاز کولر رانا 675
مقدار گاز کولر دنا 580
مقدار گاز کولر پژو 407 625
مقدار گاز ماشین ال 90 (مدل پایین تر از 90) 730
مقدار گاز ماشین ال 90 (مدل بالاتر از 90) 410

 

جدول  قیمت شارژ گاز کولر ماشین سال ۱۴۰۲

نوع خدمات  قیمت خدمات (به روزرسانی فروردین 1402)
شارژ گاز کولر ماشینهای ایرانی (هر صد گرم) 700.000 تا 900.000 تومان
قیمت گاز کولر ماشینهای خارجی (هر صد گرم) 800.000 تا 2.500.000 تومان
گرفتن نشتی گاز کولر ماشین 350.000 تا 2.000.000 تومان
اجرت تعویض لوله کولر خودرو 500.000 تا 1.000.000 تومان
روغن کاری برای کارایی بهتر کمپرسور 300.000 تا 600.000 تومان
شستشوی مبرد کولر خودرو ( شستشوی سیکل کامل خارجی) 3.000.000 تا 4.000.000 تومان
شستشوی مبرد کولر خودرو/ شستشوی سیکل کامل ایرانی) 500.000 تا 2.000.000 تومان
باز و بسته کردن رادیاتور کولر به همراه جوشکاری 500.000 تا 1.000.000 تومان
#

دانلود قانونی سریال ایرانی افعی تهران - سحر دولتشاهی و پیمان معادی + بالاترین کیفیت با اینترنت نیم بها

دانلود کامل سریال ایرانی جنگل آسفالت - بازیگران: امیر جعفری و نوید محمدزاده | کیفیت بالا و دانلود قانونی

دانلود کامل سریال اکازیون - بازیگران: ایمان صفا و هادی کاظمی | نسخه قانونی با امکان نیم بها از اپراتورهای ایرانسل، همراه اول و رایتل

دانلود سریال قطب شمال با حضور فرزاد فرزین، آناهیتا درگاهی و کیفیت بالای 1080p BluRay + اینترنت نیم بها ایرانسل

#

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

کاربران بیان میتوانند بدون نیاز به تأیید، نظرات خود را ارسال کنند.
اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید لطفا ابتدا وارد شوید، در غیر این صورت می توانید ثبت نام کنید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی

مجموعه ای از جذاب ترین مطالب در حوزه های مختلف سلامت، فرهنگ،ورزش، سبک زندگی،گردشگری،روانشناسی،فناوری اطلاعات
مجله اینترنتی ، مجله پیشرفت ، مجله هنر ، مجله فناوری ، مجله موفقیت ، مجله سلامت ، مجله فال ، مجله سبک زندگی ، مجله یادگیری ، مجله ورزشی ، مجله آشپزی ، مجله

آخرین مطالب