پژو پارس، اعضای گرانقدر خانواده پژو ۴۰۵، در اواخر دهه ۷۰ شمسی با نام پژو پرشیا به دنیای خودروهای ایرانی پا گذاشت. این نسخه فیسلیفت پژو ۴۰۵ با نگاهی تازه به طراحی ظاهری پژو ۴۰۶ و با تمرکز بر بازار ایران تولید شده است.
با جلب توجه با ظاهر جذاب و امکانات بیشتر، پژو پارس به عنوان یکی از محبوبترین و پرفروشترین سدانهای ایران خودرو به حساب میآید.
تنوع بینظیر پژو پارس بیش از هر زمان دیگری نشاندهنده شمارا در تولیدات داخلی است. از سال ۱۳۷۹ تاکنون، ۱۱ مدل این خودرو با پیشرانهها، آپشنها و گیربکسهای مختلف به بازار عزیز ایران عرضه شده است.
پژو پارس با موتورهای قدرتمند ۱.۸ لیتری XU7 و XU7P و ۱.۶ لیتری TU5 و ۱.۹ لیتری XUM توانایی بینظیر مدلهای مختلف را فراهم میکند. با جعبه دنده دستی ۵ سرعته، این خودرو به تعداد ۱۰ تیپ مختلف راه یافته و تنها یکی از تیپها با گیربکس اتوماتیک ۴ سرعته در بازار حاضر میشود.
پژو پارس، با مدل دوگانهسوز هم به بازار معرفی شده که از یک پیشرانه ۱.۸ لیتری بنزینی گازی بهره میبرد و با سوخت CNG حداکثر ۸۳ اسب بخار نیرو تولید میکند.
آپشنهای پژو پارس نیز با گذشت زمان بهتر شده و مدلهای جدید این خودرو با امکاناتی چون کروز کنترل، دوربین عقب و نمایشگر لمسی به راحتی جلب توجه را توانستهاند. با ما همراه باشید و در دنیای هیجانانگیز اتومبیلسازی پژو پارس سفر کنید!
جلب توجه با طراحی زیبا و مدرن پژو پارس 1402
با ورود به دهه ۸۰ میلادی، خودروی پژو پارس به عنوان یک نماینده وفادار از خانواده پژو ۴۰۵ به بازار خودروهای ایران خودرو پیوست. اگر چه این سدان از ارثی قدیمی میآمد، اما طراحی جذاب آن موجب شده که به لحاظ ظاهری به محصولات پژو در دهه ۱۹۸۰ شباهت داشته باشد و حتی از جلبه های زیبای ماشینهای معاصر نیز کم نیاید.
طراحی متفاوت سپرها و چراغهای پژو پارس، این سدان را از ۴۰۵ جذابتر و زیباتر نمایانده است. خطوط عضلانی و روی کاپوت افزوده شده، احساس قدرت و استواری را به پژو پارس افزوده و آن را از سایر خودروهای همرده خود متمایز کرده است. زه پهنتر در کنارهها، زیبایی پژو پارس را به نمایش گذاشته و سادگی نمای جانبی آن را کم کرده است.
در نمای عقب، تغییراتی در طراحی صندوق، چراغها و سپر اعمال شده که ظاهری حجیمتر و خوشایندتر به پژو پارس بخشیده است. این تغییرات جزئی نهچندان زیاد، اما کافی بوده تا پژو پارس به یک نمونه مدرن و جذاب از دیگر خودروهای دهه ۸۰ تبدیل شود.
پژو پارس با گذشت دو دهه از لحاظ طراحی همچنان جذابیت خود را حفظ کرده و به عنوان یکی از خودروهای پرفروش بازار خودروهای ایران خودرو محسوب میشود.
رقابت برای سلطنت در بازار: بررسی قیمت پژو پارس و رقبای جذاب آن
بیش از دو دهه از حضور پژو پارس در بازار ایران میگذرد و این خودرو همچنان به عنوان یکی از گزینههای اصلی و مقرون بهصرفه برای خریدارانی که به دنبال یک سدان کارآمد و همچنین در دسترس مالی میگردند، شناخته میشود. تاریخچه پربار پژو پارس، باعث شده که بازار خودروهای دست دوم این مدل پررونق و پر از فرصت باقی بماند. اگر قصد دارید خودرویتان را بفروشید، با اطمینان میتوانید منتظر مشتریان علاقمند باشید.
با این حال، پژو پارس در رقابت با سایر خودروها نیز قرار دارد. مدلهایی چون سمند LX، سورن ELX، دنا و برلیانس H330 به عنوان رقبای جذاب در بازار ایران حضور دارند. این رقبا با ویژگیها و قابلیتهای منحصر به فرد خود، تلاش میکنند تا نقشه بازار را تغییر دهند و با خود جذابیتهای خاصی را ارائه دهند.
- بیشتر بخوانید: تعویض و تعمیر قطعات موتور انوع پژو 206 و پژو 206 سدان
در یک نگاه به قیمتها و امکانات این مدلها، میتوانیم به تحلیل جذابیتهای هرکدام از این خودروها پرداخته و مشتریان را در انتخاب بین این گزینههای جذاب یاری کرد.
مقایسه جذاب انواع پژو پارس: از قدرت تا تجهیزات فنی
اگر به دنبال خرید یک پژو پارس هستید و در حال سنجش گزینههای مختلف آن هستید، بهتر است از نظرات فنی مدلها با یکدیگر قیاس کنید تا بهترین گزینه برای نیازهای شما را انتخاب کنید.
پژو پارس سال با موتور ۱۷۶۱ سی سی تنفس طبیعی، ۴ سیلندر و ۸ سوپاپ به شتاب زیبایی از صفر تا صد در ۱۱ ثانیه میرسد. با حداکثر قدرت ۹۷ اسب بخار و ۱۵۵ نیوتن متر گشتاور، این مدل با سرعتی حداکثر ۱۹۰ کیلومتر بر ساعت، مصرف سوخت ۹.۱ لیتری و استاندارد آلایندگی یورو ۳ ارائه شده است.
حال به مدلهای دیگر بپردازیم. پژو پارس LX با موتور ۱۵۸۷ سی سی تنفس طبیعی، ۴ سیلندر و ۱۶ سوپاپ در موارد قدرت و گشتاور با پارس سال مشابه است. با شتاب صفر تا صدی ۱۳.۲ ثانیه، این مدل حداکثر سرعت ۱۹۰ کیلومتر بر ساعت را تجربه میکند. مصرف سوخت ترکیبی آن ۷.۵ لیتر در هر ۱۰۰ کیلومتر و استاندارد آلایندگی یورو ۳ است.
از طرفی، پژو پارس اتومات با جعبه دنده ۴ سرعته، با حداکثر سرعت ۱۸۷ کیلومتر بر ساعت، شتاب صفر تا صدی ۱۴.۲ ثانیه و مصرف سوخت ۸.۲ لیتری، گزینهی جالبی برای دوستداران دنده اتوماتیک است. استاندارد آلایندگی این مدل نیز یورو ۳ میباشد.
پژو پارس ELX نیز با موتور ۱۷۶۱ سی سی تنفس طبیعی، ۴ سیلندر و ۱۶ سوپاپ، قدرت ۱۱۰ اسب بخار و گشتاور ۱۵۵ نیوتن متر دارد. با شتاب صفر تا صدی ۹ ثانیه و حداکثر سرعت ۱۹۵ کیلومتر بر ساعت، این مدل با مصرف سوخت ۸.۱ لیتری و استاندارد آلایندگی یورو ۳، به علاقمندان به تنوع در انتخابات خودرو پیشنهاد میشود.
پس از این مقایسه، انتخاب به عهده شماست. آیا دنده اتوماتیک، سرعت بیشتر یا کم مصرفی برای شما مهم است؟ این مقایسه به شما کمک خواهد کرد تا گزینهای راحت و مناسب با نیازهای شما انتخاب کنید.
- بیشتر بخوانید: جدول قیمتی هزینه دستمزد و اجرت تعمیر قطعات موتور پراید
مشخصات فنی انواع پژو پارس
-
پژو پارس سال:
- موتور: ۱۷۶۱ سی سی تنفس طبیعی، ۴ سیلندر و ۸ سوپاپ
- قدرت: ۹۷ اسب بخار
- گشتاور: ۱۵۵ نیوتن متر
- شتاب صفر تا صد: ۱۱ ثانیه
- حداکثر سرعت: ۱۹۰ کیلومتر بر ساعت
- مصرف سوخت: ۹.۱ لیتر در هر ۱۰۰ کیلومتر
- استاندارد آلایندگی: یورو ۳
-
پژو پارس LX:
- موتور: ۱۵۸۷ سی سی تنفس طبیعی، ۴ سیلندر و ۱۶ سوپاپ
- قدرت: ۱۰۸ اسب بخار
- گشتاور: ۱۴۲ نیوتن متر
- شتاب صفر تا صد: ۱۳.۲ ثانیه
- حداکثر سرعت: ۱۹۰ کیلومتر بر ساعت
- مصرف سوخت: ۷.۵ لیتر در هر ۱۰۰ کیلومتر
- استاندارد آلایندگی: یورو ۳
-
پژو پارس اتومات:
- موتور: ۱۷۶۱ سی سی تنفس طبیعی، ۴ سیلندر و ۸ سوپاپ
- جعبه دنده: ۴ سرعته اتوماتیک
- حداکثر سرعت: ۱۸۷ کیلومتر بر ساعت
- شتاب صفر تا صد: ۱۴.۲ ثانیه
- مصرف سوخت: ۸.۲ لیتر در هر ۱۰۰ کیلومتر
- استاندارد آلایندگی: یورو ۳
-
پژو پارس ELX:
- موتور: ۱۷۶۱ سی سی تنفس طبیعی، ۴ سیلندر و ۱۶ سوپاپ
- قدرت: ۱۱۰ اسب بخار
- گشتاور: ۱۵۵ نیوتن متر
- شتاب صفر تا صد: ۹ ثانیه
- حداکثر سرعت: ۱۹۵ کیلومتر بر ساعت
- مصرف سوخت: ۸.۱ لیتر در هر ۱۰۰ کیلومتر
- استاندارد آلایندگی: یورو ۳
جدول قیمت دستمزد و هزینههای تعمیر و تعویض قطعات خودروی پژو پارس در سال 1402
دانلود فایل
شرح خدمات |
پژو پارس ساده |
پژو پارس دوگانه سوز |
پژو پارس ELX |
تعمیر کامل موتور |
36,300,000 |
39,600,000 |
54,500,000 |
تعویض رینگ و یاتاقان و باز و بست سرسیلندر و کارتل |
28,100,000 |
29,700,000 |
46,200,000 |
پیاده و سوار کردن موتور و متعلقات جهت شاسی کشی |
14,900,000 |
14,900,000 |
16,500,000 |
تعمیر کامل سرسیلندر |
10,100,000 |
10,100,000 |
21,800,000 |
باز و بست منیفولد هوا |
1,100,000 |
1,100,000 |
3,800,000 |
باز و بست منیفولد دود |
3,000,000 |
3,000,000 |
4,500,000 |
تعویض واشر گلویی اگزوز |
950,000 |
950,000 |
950,000 |
باز و بستن کارتل و تعویض اویل پمپ |
3,800,000 |
3,800,000 |
3,800,000 |
تعویض فشنگی روغن |
700,000 |
700,000 |
700,000 |
تعویض شلنگ های بخار روغن |
1,900,000 |
1,900,000 |
1,900,000 |
تعویض واشر درب سوپاپ |
1,250,000 |
1,250,000 |
1,500,000 |
فیلرگیری یا شیم بندی سوپاپ |
3,800,000 |
3,800,000 |
0 |
تعویض واتر پمپ و باز و بستن تسمه تایم |
2,700,000 |
2,700,000 |
4,900,000 |
تعویض تسمه تایمینگ |
2,200,000 |
2,200,000 |
4,500,000 |
تعویض تسمه دینام |
1,100,000 |
1,100,000 |
1,350,000 |
تعویض فولی سر میل لنگ و باز و بست تسمه دینام |
950,000 |
950,000 |
950,000 |
تعویض تسمه سفت کن و غلتک ها |
950,000 |
950,000 |
950,000 |
تعویض کاتالیست |
1,900,000 |
1,900,000 |
1,900,000 |
تعویض شمع |
550,000 |
550,000 |
550,000 |
باز و بست متعلقات جهت تعویض انژکتور |
1,250,000 |
1,250,000 |
1,250,000 |
تعویض هوزینگ ترموستات |
1,500,000 |
1,500,000 |
1,500,000 |
تعویض ترموستات |
700,000 |
700,000 |
700,000 |
تعویض رادیاتور آب |
1,100,000 |
1,100,000 |
2,300,000 |
هواگیری و ریختن ضدیخ |
550,000 |
550,000 |
550,000 |
تعویض شلنگ از منبع به سه راهی |
0 |
0 |
850,000 |
تعویض شیلنگ بالای رادیاتور |
700,000 |
700,000 |
700,000 |
تعویض شیلنگ پایین رادیاتور |
1,100,000 |
1,100,000 |
1,350,000 |
تعویض شیلنگ بخاری کوتاه |
850,000 |
850,000 |
850,000 |
تعویض شیلنگ بخاری بلند حصیری |
1,250,000 |
1,250,000 |
1,800,000 |
تعویض سه راهی آب پشت موتور |
1,500,000 |
1,500,000 |
1,500,000 |
تعویض فشنگی آب |
850,000 |
850,000 |
550,000 |
تعویض پایه دسته موتور راست |
1,350,000 |
1,500,000 |
1,350,000 |
تعویض دسته موتور راست |
950,000 |
1,100,000 |
950,000 |
تعویض دسته موتور چپ ) زیر باتری ) |
950,000 |
950,000 |
950,000 |
تعویض دسته موتور پایین و باز و بستن پلوس |
2,700,000 |
2,700,000 |
2,700,000 |
تعویض باک بنزین |
توافقی |
توافقی |
توافقی |
تعویض پمپ بنزین |
1,100,000 |
1,100,000 |
1,100,000 |
تعویض فیلتر بنزین |
550,000 |
550,000 |
550,000 |
تعویض شلنگ رفت بنزین |
1,500,000 |
1,500,000 |
1,500,000 |
تعویض شلنگ برگشت بنزین |
1,500,000 |
1,500,000 |
1,500,000 |
تعویض منبع کنیستر |
1,250,000 |
1,250,000 |
1,250,000 |
تعمیر کامل گیربکس |
9,200,000 |
9,200,000 |
9,900,000 |
تعویض دیسک و صفحه و بلبرینگ |
5,900,000 |
5,900,000 |
6,300,000 |
تعویض سیم کلاچ |
950,000 |
950,000 |
950,000 |
تعویض کائوچویی پدال کلاچ |
1,100,000 |
1,100,000 |
1,100,000 |
تعویض بوش های دوشاخه کلاچ |
550,000 |
550,000 |
550,000 |
تعویض قیفی گیربکس |
700,000 |
700,000 |
700,000 |
تعویض لیور دنده داخل اتاق |
1,900,000 |
1,900,000 |
1,900,000 |
تعویض ماهک تقسیم دنده روی رام |
1,250,000 |
1,250,000 |
1,250,000 |
تعویض ماهک دنده هر کدام |
700,000 |
700,000 |
700,000 |
تعویض دنده کیلومتر داخل گیربکس |
3,000,000 |
3,000,000 |
3,000,000 |
تعویض سنسور کیلومتر |
950,000 |
950,000 |
950,000 |
تعویض کاسه نمد ته میل لنگ |
700,000 |
700,000 |
700,000 |
باز و بستن پلوس راست و تعویض کاسه نمد پلوس |
2,250,000 |
2,250,000 |
2,250,000 |
باز و بستن پلوس راست و تعویض بلبرینگ پلوس |
2,400,000 |
2,400,000 |
2,400,000 |
باز و بست پلوس چپ و تعویض کاسه نمد پلوس |
1,500,000 |
1,500,000 |
1,500,000 |
تعویض سرپلوس یا گردگیر پلوس |
2,250,000 |
2,250,000 |
2,250,000 |
تعویض مشعلی یا گردگیر پلوس راست |
2,250,000 |
2,250,000 |
2,250,000 |
تعویض مشعلی یا گردگیر پلوس چپ |
1,500,000 |
1,500,000 |
1,500,000 |
تعویض رام زیر موتور |
5,650,000 |
5,650,000 |
5,650,000 |
سلام خسته نباشید . قیمتها مثال بارز تناقض واقعی با بازار موجود است . دیروز رام عوض کردم کمترین دستمزدی که از من موقع قیمت گیری به من دادن مبلغ ۱/۵ بود بیشترین قیمت ۲/۵
رام هم ۲/۲۰۰ روی هم با دوتا پلاستیک ۴ تومان یه رام عوض کردن اب خورد .