مجله اینترنتی رادین

سلام خوش آمدید
فواید روابط جنسی + اثرات مثبت بر روی ظاهر و سلامت 1402

تأثیرات مثبت رابطه جنسی بر سلامت بدن و شادابی روحشاید به نظر متضاد برسد، اما افزایش تعداد روابط جنسی می‌تواند منجر به افزایش میل جنسی شود. به عبارت دیگر، هر چه بیشتر تجربه کنید، بیشتر خواهید خواست.

دنلود رایگان جدیدترین سریالهای ایرانی و خارجی با لینک مستقیم ایرانسل، همراه اول و رایتل از سریالها پلاس

فواید بیشتر رابطه جنسی برای سلامت بدن

علاوه بر دلایل واضحی که معمولاً در مورد داشتن رابطه جنسی می‌دانید - مانند عشق، لذت جنسی و فرزندآوری - علم نشان داده است که داشتن رابطه جنسی بیشتر فواید زیادی برای سلامت و ایجاد صمیمیت بین زوجین دارد. بنابراین، زمانی که شریکتان بپرسد "آیا خوشتان آمد؟"، می‌توانید بگویید بله - از بسیاری از جنبه‌ها!

تأثیر رابطه جنسی بر هوش و دقت شما

رابطه جنسی بیشتر شما را باهوش‌تر و دقیق‌تر می‌کند، یک تحقیق صورت گرفته در سال ۲۰۱۰ توسط دانشگاه پرینستون نشان داد که موش‌های صحرایی که رابطه جنسی مکرر داشته‌اند، رشد نورون‌های بیشتری در منطقه‌ای به نام هیپوکامپوس (hippocampus) داشتند.

هیپوکامپوس ناحیه‌ای است کلیدی در مغز برای یادگیری و حافظه. به گفتهٔ لهمیر، «ما می‌دانیم که حین رابطه جنسی، مواد شیمیایی آزاد می‌شوند که مرکز پاداش مغز را فعال می‌کنند، بنابراین، منطقی است که رابطه جنسی منجر به رشد و توسعه بافت عصبی افراد شود. رابطه جنسی می‌تواند به طریق خودش به شما کمک کند تا باهوش‌تر شوید.»

توجه: لطفاً توجه داشته باشید که متن بالا بر اساس تحقیق در مورد موش‌های صحرایی است و نیاز به تحقیقات بیشتر در انسان‌ها برای تأیید این موضوع وجود دارد.

تأثیر رابطه جنسی بر کالری سوزی و سلامت فیزیکی

فواید رابطه جنسی بیشتر برای کالری سوزی، بله، می‌توانید به رابطه جنسی به عنوان یک ورزش نگاه کنید - و مطمئناً تأثیر آن از باشگاه رفتن بیشتر خواهد بود! به گفته دکتر جاستین لهمیلر، سخنران بخش روانشناسی دانشگاه پوردو و نویسنده روانشناسی تمایلات جنسی، بسته به اینکه چقدر فعالیت فیزیکی داشته باشید، رابطه جنسی می‌تواند عضلاتتان را تقویت کند، ضربان قلب را بالا ببرد و تمام بدنتان را به کار بگیرد.

براساس مطالعه‌ای که در سال ۲۰۱۳ صورت گرفت و در آن هر شرکت‌کننده در طول رابطه جنسی ضربان قلبشان سنجیده شد، مردان حدود ۱۰۱ کالری و زنان ۶۹ کالری در هر جلسه رابطه جنسی سوزانده‌اند.

به عبارت دیگر، با توجه به اظهارات دکتر لهمیلر، کالری سوزی در طول رابطه جنسی مقدار زیادی نیست، اما مطالعات نشان می‌دهند که رابطه جنسی (از پیش نوازی تا ارگاسم) به طور متوسط ۲۵ دقیقه طول می‌کشد. اگر شما این زمان را طولانی‌تر کنید، می‌توانید حتی از مزایای کالری سوزی بیشتری بهره‌مند شوید.

توجه: لطفاً توجه داشته باشید که رابطه جنسی تنها به دلیل کالری سوزی آن انجام نمی‌شود، بلکه ارتباط عاطفی، لذت جنسی، و ایجاد صمیمیت و اتحاد بین زوجین نیز بخشی از تجربه رابطه جنسی است.

دنلود رایگان جدیدترین سریالهای ایرانی و خارجی با لینک مستقیم ایرانسل، همراه اول و رایتل از سریالها پلاس

تأثیر رابطه جنسی بر سطح استرس و فشار خون

رابطه جنسی سطح استرس و فشار خونتان را پایین می‌آورد، در یک مطالعه انجام شده در سال ۲۰۰۵ در اسکاتلند، از داوطلبان خواسته شد فعالیت‌های جنسی و فعالیت‌های اضطراب‌آور مانند سخنرانی عمومی یا حل مسائل ریاضی با صدای بلند را به مدت ۲ هفته ضبط کنند.

نتایج نشان داد که افرادی که در طول دوره مطالعه رابطه جنسی داشتند، تجربه بالا رفتن فشار خون کمتری داشتند و سرعت متعادل شدن فشار خونشان سریع‌تر بود. لازم به ذکر است که این تأثیر فقط در مقاربت واژنی مشاهده شد و سایر اشکال فعالیت جنسی یا استمناء این تأثیر را نداشتند.

این مطالعه دو مزیت اصلی رابطه جنسی منظم را نشان می‌دهد: به گفته مارک، کنترل بهتر فشار خون و مدیریت بهتر استرس. "رابطه جنسی نه تنها باعث کاهش سطح استرس زوجین می‌شود، بلکه به طور مشخص تأثیر قابل توجهی در مدیریت استرس آن‌ها دارد." به عبارت دیگر، رابطه جنسی نه تنها به عنوان یک فعالیت لذت‌بخش و عاطفی مهم است، بلکه همچنین می‌تواند نقشی موثر در بهبود سلامت جسمانی و روانی افراد ایفا کند.

رابطه جنسی بیشتر و تأثیر آن بر طولانی کردن عمر

مطالعات زیادی نشان داده‌اند که رابطه بین زندگی جنسی شلوغ‌تر و عمر طولانی‌تر وجود دارد. یکی از مطالعات مهم در این زمینه، مطالعه دانشگاه دوک است که در بازه زمانی ۱۹۵۵ تا ۱۹۸۰ انجام شد. در این مطالعه، محققان متوجه شدند که مردانی که به طور مکرر مقاربت داشتند، عمر طولانی‌تری داشتند؛ در حالی که برای زنان، لذت بردن از مقاربت به عنوان مهمترین عامل افزایش طول عمر مشاهده شد.

اما به گفته لهمیلر، هنوز نمی‌توانیم دلیل دقیق و تأثیرات رابطه جنسی بر طول عمر را تشخیص دهیم. بنابراین، نمی‌دانیم که آیا رابطه جنسی واقعاً به افزایش طول عمر افراد کمک می‌کند، یا اینکه افراد سالم‌تر دارای رابطه جنسی بیشتری هستند. این مسئله نیازمند تحقیقات و مطالعات بیشتر است تا بتوانیم به طور دقیق تأثیر رابطه جنسی بر طول عمر را درک کنیم.

دنلود رایگان جدیدترین سریالهای ایرانی و خارجی با لینک مستقیم ایرانسل، همراه اول و رایتل از سریالها پلاس

رابطه جنسی و نقش آن در پیشگیری از سرطان

با توجه به برخی مطالعات، انجام رابطه جنسی ممکن است شما را در برابر برخی انواع سرطان‌ها محافظت کند. در مورد سرطان پروستات، مطالعات نشان داده‌اند که مردانی که فعالیت انزالی بیشتری داشته‌اند، احتمالاً کمتر مبتلا به این نوع سرطان می‌شوند. با این حال، تفاوت‌های کوچکی در این زمینه وجود دارد و هنوز ارتباط قطعی بین رابطه جنسی و پیشگیری از سرطان پروستات مشخص نشده است.

در مورد سرطان پستان، مزایای ممکن برای پیشگیری واضح‌تر است. در یک مطالعه فرانسوی، نشان داده شد که زنانی که حداقل یک بار در ماه رابطه جنسی داشته‌اند، کمتر از سایر زنان به سرطان پستان مبتلا می‌شوند. از طرفی، این بیماری برای مردان نادر است، اما بر اساس یک مطالعه یونانی، مردانی که در ماه کمتر از ۶ بار ارگاسم داشته‌اند، بیشتر در معرض خطر ابتلا به این نوع سرطان قرار می‌گیرند.

با این حال، لازم به ذکر است که این مطالعات هنوز به نتایج قطعی نرسیده‌اند و برای بررسی دقیق تر تأثیر رابطه جنسی در پیشگیری از سرطان، نیاز به انجام تحقیقات بیشتر و دقیق‌تر است.

تقویت سیستم ایمنی بدن از طریق رابطه جنسی

با توجه به مطالعه انجام شده توسط دانشگاه ویلکز، داشتن رابطه جنسی یک بار در هفته می‌تواند سیستم ایمنی بدن را تقویت کرده و از بدن در برابر ابتلا به سرماخوردگی و عفونت‌ها محافظت کند. در این مطالعه، محققان به دانشجویانی پرسش‌نامه‌ای درباره زندگی جنسی آن‌ها داده و سپس با تست بزاق آن‌ها، سطح یک آنتی‌بادی به نام ایمونوگلوبولین A (IgA) را که در مبارزه با ویروس‌ها و عفونت‌ها کمک می‌کند، مشخص کردند.

نتایج نشان داد که دانشجویانی که هفته‌ای یک یا دو بار رابطه جنسی داشته‌اند، سطح ایمونوگلوبولین آن‌ها حدود ۳۰ درصد بیشتر از افرادی بوده است که رابطه جنسی کمتری داشته‌اند. همچنین، سطح ایمونوگلوبولین آن‌ها بیشتر از کسانی بوده است که در هفته سه بار یا بیشتر رابطه جنسی داشته‌اند. البته، این تحقیق توصیه می‌کند که زیاده‌روی در هر کاری مناسب نیست و نیاز به تعادل در فعالیت جنسی وجود دارد.

دنلود رایگان جدیدترین سریالهای ایرانی و خارجی با لینک مستقیم ایرانسل، همراه اول و رایتل از سریالها پلاس

تسکین درد از طریق رابطه جنسی

با وجود اینکه زنان اغلب به دلایلی مانند سردرد از رابطه جنسی خودداری می‌کنند، اما بر اساس مطالعه‌ای که توسط دانشمندان آلمانی در سال ۲۰۱۳ انجام شده است، انجام رابطه جنسی در حقیقت می‌تواند درد را تسکین دهد و حالت عمومی آنان را بهبود بخشد. در این مطالعه، زمانی که داوطلبان رابطه جنسی در هنگام سردرد را انتخاب کردند، حدود ۶۰ درصد افراد مبتلا به میگرن و ۳۰ درصد افراد مبتلا به سردرد خوشه‌ای اعلام کردند که بخشی یا تمامی درد آنان تسکین یافته است.

اندورفین‌هایی که در طول ارگاسم آزاد می‌شوند، به عنوان قدرتمندترین ضد درد طبیعی بدن شناخته می‌شوند و نقش مهمی در تسکین درد جنسی دارند. همانطور که جریان خون در منطقه تناسلی افزایش می‌یابد، این اندورفین‌ها تأثیر مثبتی بر روی کاهش درد دارند. به عبارتی، مارک می‌گوید: "درد گاهی با افزایش جریان خون در یک منطقه همراه است، مانند سر، و رابطه جنسی می‌تواند بخشی از این فشار را برطرف کند و مسیر جریان خون را تغییر دهد."

تقویت قلب از طریق رابطه جنسی

مطالعات نشان می‌دهند که رابطه جنسی منظم می‌تواند به طرق مختلفی منجر به تقویت سیستم قلبی و عروقی شود. یک مطالعه انگلیسی نشان داده است که مردانی که در طول یک دوره ۲۰ ساله هفته‌ای حداقل ۲ بار رابطه جنسی داشته‌اند، نسبت به افرادی که کمتر از یک بار در ماه رابطه داشته‌اند.

کمتر به دلیل بیماری‌های قلبی جان خود را از دست داده‌اند. پس از ۱۰ سال، در واقع ریسک مرگ ناگهانی آنان کمتر از ۵۰ درصد نسبت به گروهی بوده است که رابطه کمتری داشته‌اند، اگرچه این تفاوت در دهه بعدی کاهش می‌یابد.

از آنجا که این نتایج فقط یک ارتباط را نشان می‌دهند و نه علت را، به گفته مارک: "افرادی که زندگی جنسی سالمی دارند، احتمالاً شیوه زندگی سالمی را نیز داشته‌اند." با این حال، او معتقد است که ارتباط‌های زیادی باید وجود داشته باشد: "رابطه جنسی هورمون‌های استروژن و تستوسترون را که بر روی تمامی سیستم بدن، از جمله قلب، تأثیرگذارند، تنظیم می‌کند."

تقویت رابطه از طریق رابطه جنسی بیشتر

به گفته لهمیلر، اکسی توسین (Oxytocin) که به عنوان "هورمون عشق" شناخته می‌شود، هنگام رابطه فیزیکی صمیمی و برخورد پوست به پوست ترشح می‌شود و به افزایش احساس عاشقانه بین شما و شریکتان کمک می‌کند.

می‌خواهید این رابطه را هر چه بیشتر تقویت کنید؟ مطمئن شوید که بعد از رابطه جنسی، شریکتان را نوازش کنید. یک مطالعه در دانشگاه تورنتو نشان داد که زوج‌هایی که از آن‌ها خواسته شده بود زمان بیشتری بعد از رابطه جنسی با هم بگذرانند - بوسیدن، صحبت کردن و ابراز محبت - سطح بالاتری از رضایت در زندگی جنسی و سایر روابط زندگی خود را گزارش دادند.

بنابراین، این مطالعه نشان می‌دهد که بعد از رابطه جنسی، توجه و احترام به نیازهای عاطفی و صمیمی شریک شما می‌تواند به تقویت رابطه عاطفی و جنسی شما کمک کند. این نشان می‌دهد که رابطه جنسی می‌تواند به عنوان یک ابتدایی برای ایجاد و حفظ ارتباط عمیق و معنادار با شریک شما عمل کند.

رابطه جنسی: کلید رسیدن به شادی پایدار

حفظ صمیمیت فیزیکی در طول عمر، به خصوص در میان افرادی که با بیماری‌های مزمن مبارزه می‌کنند، چالش‌هایی را به همراه دارد. با این حال، زوجین می‌توانند با بهره‌برداری از فواید رابطه جنسی فعال و مستمر، به شادی پایدار دست یابند.

بر اساس یک مطالعه انجام شده در دانشگاه جان هاپکینز در سال ۲۰۱۴ روی گروهی از بزرگسالان با سنین ۵۸ تا ۸۵ سال، محققان متوجه شدند که زوجینی که به طور منظم فعالیت جنسی داشتند - حتی به اندازه یک بار در ماه - سطح بیشتری از رضایت زناشویی و رابطه شادتری را تجربه می‌کنند نسبت به آنهایی که در طول یک سال یا بیشتر هیچگونه فعالیت جنسی نداشته‌اند.

در اینجا، فعالیت جنسی به معنای محدود نبوده و صرفاً برای رسیدن به مقاربت یا ارگاسم نبوده است. نویسندگان این مطالعه بیان می‌کنند که هر فعالیتی که زوجین برای تحریک جنسی خود انجام می‌دهند، می‌تواند به پایداری رضایت در زندگی زناشوییشان کمک کند. از این رو، تمرکز بر شیوه‌هایی که به تحریک جنسی و صمیمیت زناشویی کمک می‌کنند، بهبودی قابل توجهی در رابطه و شادی زناشویی را به همراه دارد.

رابطه جنسی بیشتر: جوان‌تر به نظر رسیدن به اثرات مثبت بر روی ظاهر و سلامت

تحقیقات ارائه شده در نشست سالانه انجمن روانشناسی بریتانیا در سال ۲۰۱۳ نشان داد که افرادی که رابطه جنسی مکرر را تجربه می‌کنند (حداقل ۳ بار در هفته برای افراد در دهه‌های ۴۰ و ۵۰ سالگی)، به نظر ۴ تا ۷ سال جوان‌تر از افرادی که رابطه کمتری دارند، می‌رسند. این موضوع به دلیل ترشح اندورفین‌ها و ایجاد احساس خوبی که حین رابطه صمیمی رخ می‌دهد، مشکوک است، به گفته دکتر دیوید ویک.

علاوه بر این، رابطه جنسی بیشتر تأثیرات مفیدی بر روی خواب و سطح استرس دارد. همچنین، این رابطه می‌تواند جریان خون را تقویت کرده و تنظیم هورمون‌ها را تسهیل کند که هر دوی این موارد می‌توانند تأثیرات مثبتی روی ظاهر و سلامت پوست داشته باشند.

با توجه به این تحقیقات، افزایش رابطه جنسی می‌تواند به عنوان یک روش ساده و موثر برای حفظ جوانی و بهبود ظاهر و سلامت در نظر گرفته شود. با ایجاد صمیمیت فیزیکی و تحریک جنسی، می‌توان به میزان جوانی و شادابی بیشتری دست یافت و بهره‌وری از فواید فیزیولوژیکی و روانی رابطه جنسی را تجربه کرد.

#

دانلود قانونی سریال ایرانی افعی تهران - سحر دولتشاهی و پیمان معادی + بالاترین کیفیت با اینترنت نیم بها

دانلود کامل سریال ایرانی جنگل آسفالت - بازیگران: امیر جعفری و نوید محمدزاده | کیفیت بالا و دانلود قانونی

دانلود کامل سریال اکازیون - بازیگران: ایمان صفا و هادی کاظمی | نسخه قانونی با امکان نیم بها از اپراتورهای ایرانسل، همراه اول و رایتل

دانلود سریال قطب شمال با حضور فرزاد فرزین، آناهیتا درگاهی و کیفیت بالای 1080p BluRay + اینترنت نیم بها ایرانسل

#

**

قال گذاشتهدانلود رایگان فیلم وضعیت اورژانسیدانلود رایگان فیلم مصلحت با لینک مستقیم ایرانسل و همراه اولدانلود رایگان ماموریت غیرممکن ۷: ناوبری کور - بخش اول با لینک مستقیم رایگان ایرانسل و همراه اول

 

دانلود رایگان فیم مرد عنکبوتی: آنسوی دنیای عنکبوتی از سریالها پلاس با اینترنت ایرانسل و همراه اولدانلود رایگان فیلم مردان راه آهن - داستان ناگفته بوپال ۱۹۸۴ با لینک مستقیم ایرانسل و همره اولدانلود رایگان فیلم جان ویک ۴ با لینک مستقیم ایرانسل و همراه اولدانلود رایگان فیلم کارآگاه نایت: استقلال با لینک مستقیم رایگان ایرانسل و همراه اول

 

**

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

کاربران بیان میتوانند بدون نیاز به تأیید، نظرات خود را ارسال کنند.
اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید لطفا ابتدا وارد شوید، در غیر این صورت می توانید ثبت نام کنید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی

مجموعه ای از جذاب ترین مطالب در حوزه های مختلف سلامت، فرهنگ،ورزش، سبک زندگی،گردشگری،روانشناسی،فناوری اطلاعات
مجله اینترنتی ، مجله پیشرفت ، مجله هنر ، مجله فناوری ، مجله موفقیت ، مجله سلامت ، مجله فال ، مجله سبک زندگی ، مجله یادگیری ، مجله ورزشی ، مجله آشپزی ، مجله

آخرین مطالب