مجله اینترنتی رادین

سلام خوش آمدید
چطور با کیسه آب سرد و ضدآفتاب از گرمای تابستان 1402 فرار کنیم

موج گرمای تابستان می‌تواند برای سلامتی افرادی که دسترسی به وسایل سرمایش هوا ندارند، خطراتی به همراه داشته باشد. اما به خوشبختی، کارشناسان می‌گویند که هنگامی که دمای هوا بالا می‌رود، با چند روش ساده می‌توان با گرمای هوا مقابله کرد.

موج گرما در سراسر کشور باعث شده است که مردم به دنبال راه‌هایی برای خنک شدن باشند. با اینکه موج گرما رکوردهای دما را در سراسر کشور تغییر داده است، احتمالا به فکر می‌رسید که چگونه در این تابستان بدون هیچ مشکلی خنک بمانید، به خصوص اگر دستگاه سرمایش هوا ندارید.

برای کمک به شما در مقابله با گرمای تابستان، آب معدنی کرست با چند پزشک مشورت کرده است و آن‌ها پنج نکته برای خنک ماندن در این گرمای طاقت‌فرسای تابستان را معرفی کرده‌اند. در ادامه، پیشنهادات آن‌ها را برای شما بیان می‌کنیم.

دنلود رایگان جدیدترین سریالهای ایرانی و خارجی با لینک مستقیم ایرانسل، همراه اول و رایتل از سریالها پلاس

راه‌هایی برای یافتن فضای مناسب و سرحال

در تابستان، یکی از بهترین روش‌ها برای خنک ماندن، دوری از گرمای محیط بیرون با ماندن در فضای سربسته و مجهز به تهویه کافی است. دکتر فردریک دیویس، مدیر مرکز درمانی Northwell Health’s Long Island Jewish (LIJ)، توصیه می‌کند که اگر باید بیرون بروید.

هر چند وقت یک بار در مکانی با فضای سربسته و یا دستگاه سرمایشی، استراحت کنید تا خنک شوید و مدت زمان بیرون بودن را کاهش دهید. اگر دستگاه سرمایش هوا در دسترس شما نیست، می‌توانید با مراکز محلی شهر خود تماس بگیرید و لیست مکان‌هایی که دارای سیستم سرمایشی هستند را دریافت کنید.

همچنین، رفتن به مراکز خرید، کتابخانه، تئاتر و سینما یا رستوران، راه دیگری است تا چند ساعت را در مکان‌های مجهز به سیستم سرمایشی بگذرانید و از خنکی و آرامش لذت ببرید.

دکتر بایو کوری وینچل، مدیر بالینی منطقه‌ای مرکز Carbon Health، هشدار می‌دهد که در صورت استفاده از فضاهای سربسته، باید حتماً پروتکل‌های بهداشتی کووید-۱۹ را رعایت کنید و واکسیناسیون را انجام دهید. هرچند که ما به تدریج به زندگی عادی برگشته‌ایم.

اما باید به خاطر داشته باشیم کووید-۱۹ هنوز هم یک مسئله جدی است و باید از شیوع آن جلوگیری کنیم. در هر فضای سربسته یا باز، می‌توانید اقدامات محافظتی را رعایت کنید و در حین لذت بردن از تمام تفریحات و فعالیت‌های تابستانی، خود و خانواده‌تان را از خطر دور نگه دارید.

راه‌های خنک نگه داشتن خانه در تابستان

اگر دستگاه سرمایش هوا ندارید، می‌توانید از راه‌های زیر برای خنک نگه داشتن خانه خود استفاده کنید:

1. بستن پنجره‌ها و کشیدن پرده‌ها: در طول روز، پنجره‌ها را بسته و پرده‌ها را کشیده نگه دارید تا نور خورشید و گرما وارد خانه نشود. این کار باعث می‌شود دمای داخل خانه کنترل شده و خنک بماند. در طول شب، می‌توانید پنجره‌ها را باز کنید تا هوای خنک وارد خانه شود.

2. اجتناب از استفاده از دستگاه‌های گرمایی: در طول روز، از روشن کردن فر و سایر وسایلی که دمای خانه را بالا می‌برند، اجتناب کنید. این شامل استفاده از اجاق گاز، اجاق برقی، لامپ‌های روشنایی و سایر دستگاه‌هایی است که گرما تولید می‌کنند. به جای آن، از منابع نوری کم‌گرمایی مانند لامپ‌های LED استفاده کنید.

دنلود رایگان جدیدترین سریالهای ایرانی و خارجی با لینک مستقیم ایرانسل، همراه اول و رایتل از سریالها پلاس

3. استفاده از تهویه طبیعی: از تهویه طبیعی استفاده کنید تا هوای تازه و خنک وارد خانه شود. این شامل باز کردن پنجره‌ها در شب و دریچه‌ها در طول روز است. همچنین، می‌توانید از بادکنک‌ها و دستگیره‌های هوا استفاده کنید تا هوای بیرون وارد خانه شود.

4. استفاده از برگ‌ها و گیاهان: اگر امکانش را دارید، درختان و گیاهان خنک کننده مانند برگ‌های بزرگ و سایه‌بان‌ها را در نزدیکی پنجره‌ها و نقاط داغ خانه قرار دهید. این کار باعث می‌شود حرارت آفتاب به حداقل برسد و خانه خنک‌تر بماند.

5. استفاده از تهویه مصنوعی: اگر دستگاه سرمایش هوا یا فن خنک کننده دارید، از آن‌ها بهره ببرید. قرار دادن فن در نقاط استراتژیک خانه می‌تواند به تداوم جریان هوای خنک کمک کند و از خنک نگه داشتن خانه در طول روز کمک کند.

با رعایت این راه‌ها، می‌توانید خانه خود را در تابستان تا جای ممکن خنک نگه دارید و از آسایش بیشتری برخوردار شوید.

نگهداری از خود در تابستان با آب‌رسانی به بدن

ویلیام دیویس می‌بیند که هنگامی که بدن انسان در دماهای بسیار بالا قرار می‌گیرد، با ترشح عرق، آب به راحتی از بدن از دست می‌دهد.

او بیان می‌کند که به همین دلیل، با بودن در معرض گرما و حرارت شدید به مدت طولانی، بدن سریعاً کم آب می‌شود و علائم کم آبی ظاهر می‌شود. حتماً باید با خودتان آب داشته باشید و مقدار کافی آب بنوشید تا جایگزینی مایعاتی که در طی گرما از دست داده‌اید انجام شود.

کوری وینچل به این نکته اشاره می‌کند که مصرف آب کافی، به پیشگیری از گرمازدگی و تشنگی ناشی از گرما کمک می‌کند.

او توصیه می‌کند که اگر حس تشنگی می‌کنید، احتمالاً به دلیل کمبود آب در بدنتان است. پیشنهاد من این است که حتی اگر حس تشنگی ندارید، همچنان آب بنوشید. گاهی اوقات سردردی ناشی از کمبود آب پس از طولانی بودن در گرما رخ می‌دهد.

استفاده از کیسه آب سرد برای خنک کردن خود

کوری وینچل پیشنهاد می‌کند در صورت احساس گرمازدگی، از کیسه آب سرد یا یخ بر روی نواحی حساس بدن مانند گردن و مچ‌ها استفاده کنید. با این حال، باید به خاطر داشته باشید که یخ را به طور مستقیم بر روی پوست قرار ندهید، زیرا ممکن است به پوست آسیب برساند. بهتر است یک لایه پارچه یا حوله را بین پوست و کیسه یخ قرار دهید.

وی توصیه می‌کند که برای خنک شدن، می‌توانید همچنین دوش آب سرد بگیرید، اما از تغییرات ناگهانی در دمای بدن اجتناب کنید، زیرا افت ناگهانی دما برای بدن ضررآور است.

دنلود رایگان جدیدترین سریالهای ایرانی و خارجی با لینک مستقیم ایرانسل، همراه اول و رایتل از سریالها پلاس

اهمیت لباس مناسب و استفاده از ضدآفتاب در مقابل گرما

در روزهای گرم تابستانی، توصیه می‌شود لباس‌های گشاد، سبک و رنگ روشن بپوشید.

کوری وینچل توضیح می‌دهد که رنگ‌های سفید و روشن قدرت بازتاب نور خورشید را دارند، در حالیکه رنگ‌های تیره تمایل به جذب حرارت دارند.

در هنگام خروج از منزل، حتماً بخش‌هایی از بدن که با لباس پوشیده نیستند را با محافظت ضدآفتاب محافظت کنید.

کوری وینچل همچنین می‌گوید که حتی در حین رانندگی، پرتوهای فرابنفش از طریق شیشه‌های خودرو عبور می‌کنند.

دنلود رایگان جدیدترین سریالهای ایرانی و خارجی با لینک مستقیم ایرانسل، همراه اول و رایتل از سریالها پلاس

#

دانلود قانونی سریال ایرانی افعی تهران - سحر دولتشاهی و پیمان معادی + بالاترین کیفیت با اینترنت نیم بها

دانلود کامل سریال ایرانی جنگل آسفالت - بازیگران: امیر جعفری و نوید محمدزاده | کیفیت بالا و دانلود قانونی

دانلود کامل سریال اکازیون - بازیگران: ایمان صفا و هادی کاظمی | نسخه قانونی با امکان نیم بها از اپراتورهای ایرانسل، همراه اول و رایتل

دانلود سریال قطب شمال با حضور فرزاد فرزین، آناهیتا درگاهی و کیفیت بالای 1080p BluRay + اینترنت نیم بها ایرانسل

#

**

قال گذاشتهدانلود رایگان فیلم وضعیت اورژانسیدانلود رایگان فیلم مصلحت با لینک مستقیم ایرانسل و همراه اولدانلود رایگان ماموریت غیرممکن ۷: ناوبری کور - بخش اول با لینک مستقیم رایگان ایرانسل و همراه اول

 

دانلود رایگان فیم مرد عنکبوتی: آنسوی دنیای عنکبوتی از سریالها پلاس با اینترنت ایرانسل و همراه اولدانلود رایگان فیلم مردان راه آهن - داستان ناگفته بوپال ۱۹۸۴ با لینک مستقیم ایرانسل و همره اولدانلود رایگان فیلم جان ویک ۴ با لینک مستقیم ایرانسل و همراه اولدانلود رایگان فیلم کارآگاه نایت: استقلال با لینک مستقیم رایگان ایرانسل و همراه اول

 

**

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

کاربران بیان میتوانند بدون نیاز به تأیید، نظرات خود را ارسال کنند.
اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید لطفا ابتدا وارد شوید، در غیر این صورت می توانید ثبت نام کنید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی

مجموعه ای از جذاب ترین مطالب در حوزه های مختلف سلامت، فرهنگ،ورزش، سبک زندگی،گردشگری،روانشناسی،فناوری اطلاعات
مجله اینترنتی ، مجله پیشرفت ، مجله هنر ، مجله فناوری ، مجله موفقیت ، مجله سلامت ، مجله فال ، مجله سبک زندگی ، مجله یادگیری ، مجله ورزشی ، مجله آشپزی ، مجله

آخرین مطالب