مجله اینترنتی رادین

سلام خوش آمدید
سریع ترین روش استعلام و پرداخت خلافی خودرو 1402 + جدول جریمه رانندگی

خلافی خودرو، در واقع نمودار عملکرد و رفتار یک راننده و مالک خودرو را نمایان می‌سازد. این خلافی‌ها نشان می‌دهند که یک راننده به چه اندازه از احتیاط و رانندگی مسئولانه برخوردار است یا به چه اندازه قوانین راهنمایی و رانندگی را رعایت نمی‌کند و بی‌توجه به آن‌ها در جاده‌ها حرکت می‌کند.

این وضعیت خلافی خودرو می‌تواند ویژگی‌های شخصیتی راننده و مالک آن را نمایان کند. ثبت خلافی خودرو به منظور رصد و شناسایی متخلفان، اهمیت زیادی در حفظ جان و سلامتی کاربران جاده دارد، زیرا تخلفات رانندگی بسیاری از خطرات جدی برای ترافیک و ایمنی عمومی به همراه دارند.

دنلود رایگان جدیدترین سریالهای ایرانی و خارجی با لینک مستقیم ایرانسل، همراه اول و رایتل از سریالها پلاس

روش‌های استعلام و پرداخت سریع خلافی خودرو 1402

استعلام و پرداخت خلافی خودرو، امری که با استفاده از روش‌های متنوع قابل انجام است. هر فرد می‌تواند بر اساس نیاز و تصمیم خود، از یکی از این روش‌ها استفاده کند. تقریباً در همه روش‌های معرفی شده، نتیجه حاصل مشابهی به دست می‌آید. با این حال، در برخی از روش‌ها امکان پرداخت خلافی نیز وجود دارد که به آنها نیز اشاره خواهیم کرد.

یکی از روش‌های معتبر و رسمی برای استعلام و پرداخت خلافی خودرو، استفاده از سایت راهور120 به آدرس http://rahvar120.ir/ است. در این سایت، برای استفاده از خدمات و سرویس‌های صفحه پرداخت الکترونیکی جرائم، نیاز به اطلاعات قبض (شناسه قبض و شناسه پرداخت) دارید.

همچنین برای استفاده از خدمات و سرویس‌های صفحه استعلام خلافی خودرو، باید شماره 8 رقمی بارکد پستی را در سایت وارد کنید. پس از ورود به سایت، بر روی عنوان "استعلام تخلفات خودرو و موتورسیکلت" کلیک کنید و با وارد کردن شماره بارکد پستی و کد امنیتی، خلافی‌های خود را استعلام کنید.

با این روش، می‌توانید لیست کاملی از خلافی‌های خودرو خود را به تاریخ درج شده در سایت مشاهده کنید. اما به‌خاطر داشته باشید که لیست خلافی‌ها بر اساس تاریخ درج در سایت بروزرسانی می‌شود و معمولاً هر هفته بروزرسانی می‌شود.

اگر قصد پرداخت خلافی‌های خودرو را دارید، می‌توانید با استفاده از درگاه بانک ملی در پایین صفحه، فرآیند پرداخت را انجام دهید. در این مورد، برای تکمیل فرایند پرداخت، حتماً به رمز پویای حساب کاربری خود نیاز خواهید داشت. در صورت عدم فعال‌سازی رمز پویا تا این تاریخ، اقدام به فعال‌سازی آن نمایید.

در نظر داشته باشید که می‌توانید شناسه قبض و شناسه پرداخت هر یک از جریمه‌های ثبت شده را یادداشت کنید و از روش‌های دیگر پرداخت خلافی خودرو استفاده کنید.

خدمات استعلام خلافی خودرو در مراکز پلیس+10

در صورتی که برای شما استعلام به روز خلافی خودرو اهمیت دارد، بهترین راه برای این منظور، مراجعه به مراکز پلیس+10 است. این مراکز خدمات متنوعی ارائه می‌دهند و می‌توانند به شما در استعلام و پرداخت خلافی خودرو کمک کنند. 

یکی از خدماتی که این مراکز ارائه می‌دهند، خدمات مربوط به خودرو است. با مراجعه به این مراکز، می‌توانید خلافی‌های خودرو خود را استعلام کرده و با پرداخت کارمزد مربوطه، وضعیت خلافی‌های خود را بررسی نمایید.

مراکز پلیس+10 دارای تیم‌های مجرب و دانش‌فنی قوی بوده و به طور مداوم اطلاعات خلافی‌ها را به‌روزرسانی می‌کنند. با استفاده از این خدمات، می‌توانید به راحتی و با اطمینان بالا، وضعیت خلافی خودرو خود را بررسی کرده و در صورت لزوم، پرداخت خلافی را انجام دهید.

در نتیجه، اگر به دنبال استعلام به روز خلافی خودرو هستید، توصیه می‌شود به مراکز پلیس+10 مراجعه کنید تا با همکاری تیم‌های آنها، به راحتی و سریعاً این امر را انجام دهید.

استعلام خلافی خودرو با شماره تلفن 02188288888

اگر تنها نیاز دارید خلافی خودرو را استعلام کنید و ترجیح می‌دهید از شماره پلاک خودرو برای این منظور استفاده کنید، روشی که می‌توانید از آن استفاده کنید، تماس با شماره تلفن 02188288888 است. 

پس از شماره‌گیری و متصل شدن به سیستم سانترال، باید عدد یک را وارد کنید تا به اپراتور استعلام خلافی خودرو متصل شوید. با خواندن شماره پلاک خودرو، مبلغ خلافی به شما اعلام می‌شود. در این روش، شناسه قبض و شناسه پرداخت به شما داده نمی‌شود و فرایند پرداخت خلافی نیز برای شما فراهم نیست. تنها و فقط می‌توانید مبلغ کل خلافی خودرو را استعلام کنید.

لطفا توجه داشته باشید که با استفاده از این روش تلفنی، فقط قادر به استعلام مبلغ خلافی خودرو خواهید بود و برای پرداخت آن نیاز به روش‌های دیگری خواهید داشت.

 

 استعلام خلافی خودرو با سامانه پیامکی 1101202020

روش پیامکی نیز برای استعلام خلافی خودرو در نظر گرفته شده است. بنابراین با رعایت فرمت زیر، کد VIN خودرو یا شماره بارکد پستی ماشین را برای شماره پیامک 1101202020 ارسال کنید و منتظر پاسخ سیستم بمانید. هزینه استفاده از این روش 350 تومان است که از طریق سیم کارت شما دریافت می‌شود. برای پرداخت خلافی، باید از طریق اپ های پرداختی یا دستگاه‌های ATM اقدام کنید.

فرمت ارسال کد VIN: *+VIN

فرمت ارسال بارکد پستی: #+بارکد 8 رقمی+*

کد دستوری: #110*

این کد دستوری مرحله به مرحله از شما اطلاعات لازم برای استعلام خلافی خودرو را وارد کرده و در نهایت گزارش خلافی خود را مشاهده خواهید کرد. این روش نیز فقط مبلغ خلافی را به شما گزارش می‌دهد و برای پرداخت خلافی خودرو سرویسی ارائه نمی‌دهد.

دنلود رایگان جدیدترین سریالهای ایرانی و خارجی با لینک مستقیم ایرانسل، همراه اول و رایتل از سریالها پلاس

پرداخت قسطی خلافی خودرو: شرایط و توضیحات

بله، امکان پرداخت قسطی خلافی خودرو وجود دارد. با این حال، برای استفاده از این طرح، کاربر باید به موقع وارد عمل شود تا با هرگونه مانع و مشکلی روبرو نشود. روش پرداخت قسطی خلافی خودرو برای خودروهای توقیف شده و نشده متفاوت است. خودروهای توقیف نشده به راحتی می‌توانند از این امکان استفاده کنند. برای این منظور، کافی است به سایت راهور120 مراجعه کرده و خلافی خودرو را استعلام نموده و سپس خلافی‌های مورد نظر را انتخاب و پرداخت نمایند.

لطفاً توجه داشته باشید که در صورتی که رقم کلی خلافی یک خودروی توقیف نشده کمتر از یک میلیون تومان باشد، کاربر می‌تواند به هر تعدادی از خلافی‌ها را انتخاب کرده و پرداخت کند. اما در صورتی که رقم کلی خلافی بیشتر از یک میلیون تومان باشد، باید تعداد پرداخت‌ها طوری انتخاب شود که در مرحله اول، رقم کلی خلافی خودرو را به کمتر از یک میلیون تومان کاهش دهد. در غیر این صورت، خطر توقیف خودرو همچنان وجود دارد.

پرداخت قسطی خلافی خودرو برای خودروهای توقیف شده اندکی دشواری و پیچیدگی دارد. لطفاً توجه داشته باشید که در صورتی که مبلغ خلافی خودرو بیش از یک میلیون تومان باشد، مالک خودرو هشدار توقیف خودرو را دریافت خوا

هد کرد. در صورت توقیف خودرو با خلافی بیش از یک میلیون تومان، فقط زمانی می‌توانید از طرح تقسیط خلافی خودرو استفاده کنید که شرایط زیر را داشته باشید. در غیر این صورت، باید کل مبلغ خلافی را یکجا پرداخت نمایید.

بخشش خلافی خودرو: آیا اجرا می‌شود؟

دنلود رایگان جدیدترین سریالهای ایرانی و خارجی با لینک مستقیم ایرانسل، همراه اول و رایتل از سریالها پلاس

در صورتی که خلافی خودرو شما سنگین است و منتظر اجرای طرح بخشش خلافی خودرو هستید، باید بدانید که این امید بیهوده است. مدت‌هاست که طرحی با این عنوان از سوی نهادهای مسئول تصویب و اجرا نمی‌شود. زیرا اینگونه طرح‌ها اصل ماجرای ثبت تخلف را زیر سوال می‌برند و متخلفان را برای عدم پرداخت خلافی امیدوار می‌کنند. هر متخلفی باید مسئولیت تخلف خود را پذیرفته و جریمه آن را پرداخت کند.

تجربه نشان داده است که چندین بار که طرح بخشش خلافی خودرو اجرا شده است، مرتبط با تاخیر در پرداخت خلافی‌ها بوده است و این طرح نیز دیگر اجرا نمی‌شود. بر اساس قانون، هر کسی که تخلفی مرتکب می‌شود، باید مجازات آن را پذیرفته و جریمه را پرداخت کند. در صورتی که فردی جریمه را پرداخت نکند، ممکن است مجدداً جریمه تحت عنوان عدم پرداخت جریمه برای او اعمال شود، تا از طریق این تحریمات متنبه شود.

با این حال، لازم به ذکر است که جریمه‌های دوبرابر و جریمه‌های دوربینی دو برابر نمی‌شوند. اما سایر جریمه‌ها در صورت عدم پرداخت پس از ۶۰ روز، دو برابر می‌شوند و متخلف هیچ گزینه‌ای جز پرداخت جریمه دو برابر ندارد.

بنابراین، در صورتی که انتظار دارید طرح‌هایی با عنوان "طرح بخشش خلافی خودرو" اجرا شود، باید بدانید که متخلفان نباید از افزایش دو برابری جریمه هراسان باشند و صرفاً منتظر اجرای این طرح‌ها باقی بمانند.

 اهمیت پرداخت خلافی خودرو: چرا باید تسویه شود؟

خلافی خودرو، بدون توجه به میزان آن، در هر صورت یک بدهی است که مالک خودرو به اداره راهنمایی و رانندگی می‌باشد. از این رو، پرداخت خلافی خودرو یک الزام قانونی است و هیچ راهکاری جز ادا کردن این بدهی برای مالک خودرو وجود ندارد. به هر حال، خلافی خودرو باید پرداخت شود.

پرداخت خلافی خودرو اهمیت بیشتری پیدا می‌کند در مواردی که خودرو در وضعیت توقیف پارکینگ راهنمایی و رانندگی باشد یا در نظر است نقل و انتقال خودرو صورت گیرد. در هر دو حالت، تسویه خلافی خودرو ضروری است. عدم تسویه خلافی منجر به مشکلاتی می‌شود مانند تأخیر در تحویل خودرو از پارکینگ یا عدم دریافت پلاک خودرو. پرداخت نکردن خلافی خودرو تنها به ضرر مالک خودرو است و هیچ فایده‌ای ندارد. به طور قطع، اداره راهنمایی و رانندگی در نهایت و با هر تلاشی خلافی را از مالک خودرو دریافت خواهد کرد.

بنابراین، بهترین راهکار برای مالکان خودرو، پرداخت به موقع و تسویه خلافی‌های خودرو است تا از مشکلات و عواقب بیشتر جلوگیری کنند.

دنلود رایگان جدیدترین سریالهای ایرانی و خارجی با لینک مستقیم ایرانسل، همراه اول و رایتل از سریالها پلاس

 اپلیکیشن‌های گرفتن و پرداخت خلافی خودرو 1402

اپلیکیشن‌های مختلفی بر روی گوشی‌های هوشمندمان نصب است که گاهی اوقات، از تمامی قابلیت‌های آن‌ها آگاه نیستیم. یکی از ویژگی‌های پرکاربرد و جانبی در برخی از اپلیکیشن‌های موجود برای گوشی‌های اندرویدی، قابلیت گرفتن خلافی خودرو است. شاید شما هم جزو افرادی باشید که حداقل یکی یا حتی تمامی این اپلیکیشن‌ها را بر روی گوشی خود نصب کرده‌اید، اما تاکنون به بخش گرفتن خلافی خودرو در آن‌ها سر نزده‌اید. 

اما حالا، ما این اپلیکیشن‌ها را به شما معرفی می‌کنیم تا در دفعات بعدی که از آن‌ها استفاده می‌کنید، بتوانید خلافی خودروی خود را نیز با استفاده از این اپلیکیشن‌ها به راحتی و سرعت بگیرید. با استفاده از این اپلیکیشن‌ها، شما می‌توانید خلافی‌های خودروی خود را در هر زمان و هر مکانی به صورت آنلاین بررسی و پرداخت کنید. این امکان به شما اجازه می‌دهد تا از طریق این اپلیکیشن‌ها به راحتی با مراجعه به صفحه مربوطه، خلافی‌های خودروی خود را مشاهده کنید، مبلغ مورد نیاز را پرداخت کنید و به راحتی آن را تسویه کنید.

استفاده از این اپلیکیشن‌ها نه تنها زمان شما را صرفه جویی می‌کند، بلکه همچنین به شما اطمینان می‌دهد که خلافی‌های خودرویتان به طور دقیق و به موقع پرداخت شده‌اند. به علاوه، با استفاده از این اپلیکیشن‌ها، می‌توانید سوابق پرداخت خلافی‌ها و وضعیت مالی خود را نیز به راحتی مدیریت کنید.

پس در دفعات بعدی که خلافی خودرویتان را متوجه می‌شوید، از اپلیکیشن‌های گرفتن و پرداخت خلافی خودرو استفاده کنید و به راحتی و بدون زحمت، خلافی خودروی خود را مدیریت کنید.

خدمات آنلاین پلیس من: راحتی و سرعت در دریافت و پرداخت خلافی خودرو 1402

اپلیکیشن پلیس من، توسط شرکت پژوهش و توسعه ناجی عرضه شده است. هدف اصلی این اپلیکیشن، ارائه خدمات غیرحضوری از جانب پلیس +۱۰ به شهروندان ایرانی است. با توجه به شلوغی همیشگی باجه‌های پلیس +۱۰ و گستره خدماتی که از سوی این مرجع قانونی ارائه می‌گردد، اپلیکیشن پلیس من می‌تواند به شهروندان در پیگیری کارها و دریافت خلافی خودرو کمک زیادی کند.

با استفاده از اپلیکیشن پلیس من، شما به راحتی می‌توانید استعلام خلافی خودرو یا موتورسیکلت خود را بگیرید و نسبت به پرداخت آن‌ها از طریق درگاه امن این اپلیکیشن اقدام نمایید. این اپلیکیشن، برنامه رسمی پلیس +۱۰ است و به همین دلیل، پرداخت خلافی خودرو و موتورسیکلت از طریق آن به عنوان یکی از بهترین راه‌ها مطرح می‌شود.

اما قابلیت‌های پلیس من تنها به استعلام و پرداخت خلافی خودرو و موتورسیکلت خلاصه نمی‌شود. شما از طریق این اپلیکیشن، به قابلیت‌های دیگری نیز دسترسی خواهید داشت. می‌توانید وضعیت نمره منفی گواهی‌نامه و وضعیت پلاک خودرو را بررسی کنید.

همچنین، مواردی مانند وضعیت گذرنامه و پرداخت عوارض خروج از کشور نیز از طریق این اپلیکیشن قابل دسترسی هستند. این بخش‌های منحصر به فرد، از ارتباط مستقیم با خودرو مستقل هستند و شما را در مدیریت امور مربوط به خودرو و وضعیت مالی خود یاری می‌دهند.

با استفاده از اپلیکیشن پلیس من، شما به راحتی و با سرعت بیشتری می‌توانید از خدمات پلیس +۱۰ استفاده کنید و نیاز به حضور حضوری در باجه‌ها را کاهش دهید.

آپ: اپلیکیشن همه‌کاره برای راحتی و سهولت در زندگی روزمره

آیا با سوپراپلیکیشن‌ها آشنا هستید؟ این روزها سوپراپ‌ها قابلیت‌های فراوانی را در یک اپلیکیشن جمع‌آوری کرده‌اند و با نصب آن‌ها، می‌توانید به صورت یکجا از قابلیت‌های مختلفی که در حالت عادی برای شما از طریق چند اپلیکیشن در دسترس است، بهره‌مند شوید. یکی از این نمونه‌های موفق سوپراپ‌ها در ایران، آپ یا همان "آسان پرداخت" است که در طی چندین سال فعالیت خود، به یک گزینه محبوب و کاربردی برای دارندگان گوشی‌های اندرویدی تبدیل شده است.

آپ امکانات متنوعی را در خود جای داده است و به شما امکان می‌دهد تا به صورت ساده و آسان، برخی از خدمات روزمره را انجام دهید. به عنوان مثال، شما می‌توانید به بخش خاصی که به خدمات مربوط به خودرو اختصاص یافته است، مراجعه کنید. در این بخش، شما می‌توانید خودروی خود را به آپ معرفی کنید و به خدمات مختلفی مانند استعلام خلافی خودرو دسترسی پیدا کنید. شما قادر خواهید بود تا خلافی‌های خودروی خود را بررسی کرده و به سادگی آن‌ها را پرداخت کنید. همچنین، موارد دیگری مانند عوارض آزادراه، عوارض سالیانه، بیمه شخص ثالث و طرح ترافیک نیز در دسترس شما قرار می‌گیرد و می‌توانید به راحتی از این خدمات استفاده کنید.

علاوه بر این، با استفاده از آپ، شما به سادگی می‌توانید تمامی عملیات پرداختی خود را انجام دهید. از جمله قابلیت‌های آپ می‌توان به انتقال وجه به صورت کارت به کارت از مبدا بانک‌های مختلف، مانند بانک ملی، ملت، تجارت، اقتصاد نوین، مسکن، پارسیان، سامان و بیش از ۲۰ بانک دیگر اشاره کرد. همچنین، شما قادر خواهید بود قبوض مختلفی را از جمله قبوض خدمات، قبوض تلفن همراه و بسته‌های اینترنتی را از طریق آپ پرداخت کنید. این امکانات جذاب آپ را به یکی از اپلیکیشن‌های پرکاربرد و کارآمد در زندگی روزمره تبدیل کرده است.

علاوه بر این، شما می‌توانید از طریق آپ به راحتی شارژ و بسته‌های اینترنتی برای سیم کارت خود و یا سیم کارت دیگران خریداری کنید. همچنین، آپ به شما امکان رزرو بلیط هواپیما، قطار و اتوبوس را از طریق اپلیکیشن فراهم می‌کند. شما حتی می‌توانید اتاق هتل مورد نظر خود را در شهر مقصد رزرو کنید تا به راحتی برنامه‌ریزی سفر خود را انجام دهید و یک تجربه سفر لذت‌بخش را تجربه کنید.

آپ قابلیت‌های گسترده‌ای در حوزه گردشگری نیز دارد و به شما امکان می‌دهد سفرهایتان را به بهترین شکل مدیریت کنید. این اپلیکیشن به شما اجازه می‌دهد تا بلیط‌های هواپیما، قطار و اتوبوس را رزرو کنید و حتی اتاق هتل مورد نظر خود را در مقصد رزرو کنید تا سفری راحت و خاطره‌انگیز داشته باشید.

به طور خلاصه، آپ یک سوپراپلیکیشن کامل است که علاوه بر موارد فوق، امکانات متنوعی را در زمینه‌های مختلف مانند شرکت در پویش‌های نیکوکاری، احراز هویت، سرمایه‌گذاری و خدمات قوه قضاییه برای شما فراهم می‌کند. با دانلود آپ از مایکت، شما به لیست طولانی از ویژگی‌ها و خدمات آن دسترسی خواهید داشت.

آیتول: ارائه دهنده خدمات آنلاین خودرویی 1402

آیتول یک برنامه تخصصی و جدی در حوزه ارائه خدمات آنلاین مرتبط با خودرو است که امکانات و ویژگی‌های متنوعی را در اختیار کاربران قرار می‌دهد.

یکی از ویژگی‌های برجسته آیتول، قابلیت گرفتن خلافی خودرو و پرداخت آن است. با استفاده از آیتول به راحتی می‌توانید خلافی‌های خودروی خود را دریافت و مبلغ مورد نظر را پرداخت کنید.

این برنامه همچنین امکان دسترسی به خدمات مرتبط با خرید و تمدید بیمه را در بخش مجزایی برای کاربران فراهم کرده است. همچنین، در بخش بدهی خودرو می‌توانید به جز خلافی‌ها، بدهی‌های دیگری مانند طرح ترافیک، عوارض آزادراه، عوارض سالیانه و مالیات نقل و انتقال را مشاهده و پرداخت کنید.

بخش بازار خودرو نیز در آیتول وجود دارد که امکان قرار دادن آگهی فروش خودرو یا مشاهده آگهی‌های دیگر کاربران را به شما می‌دهد.

در ضمن، بخش خدمات خودروی آیتول همچنان در حال تکمیل است و شما می‌توانید از طریق آن به خدماتی مانند تعویض روغن دسترسی داشته باشید.

با آیتول، خودروی شما همراه شماست و شما به راحتی می‌توانید از امکانات متنوع آن استفاده کنید.

تهران من: پرداخت خلافی خودرو و خرید طرح ترافیک آنلاین 1402

از جمله اپلیکیشن‌های مفید و کاربردی در حوزه خدمات خودرو و ترافیک، تهران من یک برنامه قابل اعتماد است. با استفاده از این اپلیکیشن قابل دسترسی برای گوشی‌های اندرویدی، شما می‌توانید به راحتی اطلاعات خلافی خودرو و موتورسیکلت خود را دریافت کنید. با این حال، تهران من به عنوان یک اپلیکیشن چند منظوره، علاوه بر امکان استعلام خلافی و پرداخت آن، خدمات متنوع دیگری را نیز ارائه می‌دهد.

تهران من به عنوان یک سامانه بسیار مفید برای ساکنان شهر تهران شناخته می‌شود. با استفاده از این برنامه، شما قادر خواهید بود طرح ترافیک را رزرو و خریداری کنید. همچنین، شارژ یا خرید بلیط مترو و اتوبوس نیز به سادگی از طریق تهران من انجام می‌شود که این خود یک امکان جذاب است.

نقشه خطوط اتوبوس و متروی تهران نیز در این اپلیکیشن موجود است تا شما در استفاده از حمل و نقل عمومی در تهران به مشکلی برنخورید و به راحتی مسیریابی کنید. تهران من دارای ویژگی‌های دیگری نیز است که با دانلود اپلیکیشن از مارکت موجود، می‌توانید به طور کامل با آن‌ها آشنا شوید.

میزان جریمه‌های رانندگی براساس تخلفات 1402

در جدول زیر، میزان جریمه‌های مربوط به تخلفات رانندگی قابل مشاهده است: (لازم به ذکر است که برای محاسبه جریمه‌ها ، باید به مبلغ هر یک از این تخلفات ۵ درصد اضافه گردد.)

 

 

کد عنوان تخلف رانندگی مبلغ جریمه (۱۴۰۰) به ریال
الف ب پ
کلانشهرها، مراکز استان ها، جاده های بین شهری و مناطق آزاد تجاری-صنعتی سایر شهر روستاها و راه های روستایی
۲۰۰۱

هرگونه ‌حرکات نمایشی ‌مانند دور زدن درجا یا‌ حرکت موتورسیکلت بر روی یک ‌چرخ

 

 

۱.۵۷۵.۰۰۰ ۱.۳۷۷.۰۰۰ ۷۶۵.۰۰۰
۲۰۰۲ تجاوز از سرعت مجاز (بیش از ۳۰ کیلومتر بر ساعت) ۲.۱۰۰.۰۰۰ ۱.۸۹۰.۰۰۰ ۱.۰۵۰.۰۰۰
۲۰۰۳ سبقت در راه های دو طرفه ۲.۱۰۰.۰۰۰ ۱.۸۹۰.۰۰۰ ۱.۰۵۰.۰۰۰
۲۰۰۴ عبور از چراغ قرمز ۲.۱۰۰.۰۰۰ ۱.۸۹۰.۰۰۰ ۱.۰۵۰.۰۰۰
۲۰۰۵ حرکت به صورت مارپیچ ۱.۵۷۵.۰۰۰ ۱.۳۷۷.۰۰۰ ۷۶۵.۰۰۰
۲۰۰۶ حرکت با دنده عقب در بزرگراه ها و آزادراه ها ۱.۵۷۵.۰۰۰ ۱.۳۷۷.۰۰۰
۲۰۰۷

رانندگی در حالت مستی و مصرف داروهای روانگردان و افیونی

 

 

۴.۲۰۰.۰۰۰ ۴.۲۰۰.۰۰۰ ۴.۲۰۰.۰۰۰
۲۰۰۸

تجاوز از سرعت مجاز بیش از ۳۰ تا ۵۰ کیلومتر بر ساعت

 

 

۲.۱۰۰.۰۰۰ ۱.۸۹۰.۰۰۰ ۱.۰۵۰.۰۰۰
۲۰۰۹ عبور از محل ممنوع ۹۴۵.۰۰۰ ۵۴۵.۰۰۰ ۲۱۰.۰۰۰
۲۰۱۰ تجاوز به چپ از محور راه ۷۶۵.۰۰۰ ۶۳۰.۰۰۰ ۳۱۵.۰۰۰
۲۰۱۱ عبور وسایل نقلیه از پیاده رو ۶۶۳.۰۰۰ ۳۵۷.۰۰۰ ۱۵۳.۰۰۰
۲۰۱۲ رعایت نکردن حق تقدم ۵۲۵.۰۰۰ ۳۱۵.۰۰۰ ۱۵۳.۰۰۰
۲۰۱۳ دور زدن در محل ممنوع ۷۶۵.۰۰۰ ۶۳۰.۰۰۰ ۳۱۵.۰۰۰
۲۰۱۴ استفاده از تلفن همراه در هنگام رانندگی ۱.۰۵۰.۰۰۰ ۸۴۰.۰۰۰ ۴۲۰.۰۰۰
۲۰۱۵ نقص فنی موثر یا نقص در سامانه روشنایی در شب ۷۶۵.۰۰۰ ۶۳۰.۰۰۰ ۴۵۹.۰۰۰
۲۰۱۶

عدم رعایت مقررات ایمنی حمل و نقل جاده ای مواد خطرناک (ادغام با کد ۲۰۲۰)

 

 

۱.۰۵۰.۰۰۰ ۸۴۰.۰۰۰ ۶۳۰.۰۰۰
۲۰۱۷ رانندگی با وسایل نقلیه عمومی بیش از زمان مجاز ۶۳۰.۰۰۰ ۵۲۵.۰۰۰ ۳۵۷.۰۰۰
۲۰۱۸ عدم رعایت محدودیت های زمانی یا مکانی یا شرایط مندرج در گواهینامه از جمله استفاده از عینک، سمعک یا تجهیزات خاص ۶۳۰.۰۰۰ ۵۲۵.۰۰۰ ۳۵۷.۰۰۰
۲۰۱۹ عدم توجه به فرمان ایست یا پرچم مراقبین عبور و مرور محصلین با پلیس مدرسه ۶۳۰.۰۰۰ ۵۲۵.۰۰۰ ۳۵۷.۰۰۰
۲۰۲۰ عدم رعایت مقررات حمل بار ۱.۰۵۰.۰۰۰ ۸۴۰.۰۰۰ ۶۳۰.۰۰۰
۲۰۲۱ نصب پلاک های متفرقه یا تغییر استاندارد پلاک وسیله نقلیه ۵۲۵.۰۰۰ ۵۲۵.۰۰۰ ۵۲۵.۰۰۰
۲۰۲۲ مغایرت مشخصات فنی با کارت شناسایی وسیله نقلیه ۵۲۵.۰۰۰ ۵۲۵.۰۰۰ ۵۲۵.۰۰۰
۲۰۲۳ در آغوش داشتن اطفال در هنگام رانندگی ۵۲۵.۰۰۰ ۴۲۰.۰۰۰ ۴۲۰.۰۰۰
۲۰۲۴ حمل تیرآهن و دیگر موارد مشابه بدون رایت موارد ایمنی ۷۶۵.۰۰۰ ۶۳۰.۰۰۰ ۴۵۹.۰۰۰
۲۰۲۵ عدم رعایت مقررات حمل بارهای ترافیکی ۱.۰۵۰.۰۰۰ ۸۴۰.۰۰۰ ۶۳۰.۰۰۰
۲۰۲۶ عدم اقدام به تعویض پلاک به هنگام خرید و فروش وسیله نقلیه ۵۲۵.۰۰۰ ۴۲۰.۰۰۰ ۴۲۰.۰۰۰
۲۰۲۷ هرگونه دخالت و دستکاری سرعت نگار در خودروهای حمل و نقل عمومی ۵۲۵.۰۰۰ ۵۲۵.۰۰۰ ۵۲۵.۰۰۰
۲۰۲۸ نداشتن بیمه شخص ثالث معتبر ۵۲۵.۰۰۰ ۵۲۵.۰۰۰ ۵۲۵.۰۰۰
۲۰۲۹ توقف دوبله در محل ایستادن ممنوع ۵۲۵.۰۰۰ ۴۲۰.۰۰۰ ۲۱۰.۰۰۰
۲۰۳۰

عبور کامیون و اتوبوس درخط سرعت بزرگراه‌ها و آزادراه‌های دارای بیش از دوخط عبور در هر سمت

 

 

۵۲۵.۰۰۰ ۴۲۰.۰۰۰
۲۰۳۱ حمل مواد سوختی خارج از باک توسط وسایل نقلیه غیر مجاز یا نصب باک غیر مجاز ۵۲۵.۰۰۰ ۵۲۵.۰۰۰ ۵۲۵.۰۰۰
۲۰۳۲ سوار کردن مسافر یا سرنشین داخل صندوق عقب یا هر قسمت خارجی وسیله نقلیه ۵۲۵.۰۰۰ ۴۲۰.۰۰۰ ۲۱۰.۰۰۰
۲۰۳۳ رانندگی با وسیله نقلیه با پلاک غیر مجاز و یا دارای پلاک‌گذر موقت “ویژه” تعمیری خارج از زمان و مکان تعیین شده و یا پلاک تعویض نشده متعلق به مالک قبلی ۵۲۵.۰۰۰ ۵۲۵.۰۰۰ ۵۲۵.۰۰۰
۲۰۳۴ حمل مواد محترقه با وسایل نقلیه غیرمجاز ۵۲۵.۰۰۰ ۵۲۵.۰۰۰ ۵۲۵.۰۰۰
۲۰۳۵ نداشتن مجوز فعالیت راننده وسیله نقلیه عمومی ۷۶۵.۰۰۰ ۶۳۰.۰۰۰ ۴۵۹.۰۰۰
۲۰۳۶

استفاده از نورافکن یا چراغ دارای نور خیره کننده,چراغهای الوان, اضافی و داشتن نور سفید در عقب و نور قرمز در جلو وسیله نقلیه

 

 

۵۲۵.۰۰۰ ۴۲۰.۰۰۰ ۳۱۵.۰۰۰
۲۰۳۷ نصب هرگونه تجهیزات یا اجسام اضافی روی بدنه وسیله نقلیه یا روی چرخ ها که از سطح بیرونی وسیله نقلیه تجاوز نماید. ۵۲۵.۰۰۰ ۴۲۰.۰۰۰ ۳۱۵.۰۰۰
۲۰۳۸ توقف و سطح معبر در حریم یا خود تقاطع با بخش های شطرنجی ۵۲۵.۰۰۰ ۴۲۰.۰۰۰
۲۰۳۹ عدم رعایت فاصله طولی و عرضی با وسیله نقلیه جلویی یا جانبی و تصادف ناشی از عدم توجه به جلو ۶۳۰.۰۰۰ ۵۲۵.۰۰۰ ۳۵۷.۰۰۰
۲۰۴۰ عدم اعلام نشانی محل سکونت جدید مالک وسیله نقلیه در مهلت تعیین شده از تاریخ تغییر محل سکونت به اداره راهنمایی و رانندگی ۵۲۵.۰۰۰ ۴۲۰.۰۰۰ ۲۱۰.۰۰۰
۲۰۴۱ سبقت از سمت راست وسیله نقلیه دیگر در راه‌هایی با امکان رفت و برگشت فقط خط عبوری یا با استفاده از شانه راه ۷۶۵.۰۰۰ ۶۳۰.۰۰۰ ۴۵۹.۰۰۰
۲۰۴۲ عدم تجهیز وسایل نفلیه به علایم هشدار دهنده در عملیات اجرایی و عمرانی راه‌ها ۵۲۵.۰۰۰ ۵۲۵.۰۰۰ ۵۲۵.۰۰۰
۲۰۴۳ سبقت اتوبوس و کامیون در داخل شهر ۴۲۰.۰۰۰ ۳۱۵.۰۰۰
۲۰۴۴ توقف در ابتدا و انتهای پیچ‌ها، روی پل، داخل تونل و داخل یا حریم تقاطع‌های راه آهن ۶۳۰.۰۰۰ ۴۵۹.۰۰۰ ۳۱۵.۰۰۰
۲۰۴۵ نشاندن مسافر یا سرنشین در سمت چپ راننده ۴۲۰.۰۰۰ ۳۱۵.۰۰۰ ۲۱۰.۰۰۰
۲۰۴۶ سوارکردن یا سوار شدن و پیاده شدن یا آویزان شدن از وسیله نقلیه در حال حرکت ۴۲۰.۰۰۰ ۳۱۵.۰۰۰ ۳۱۵.۰۰۰
۲۰۴۷ نداشتن یا ناخوانا بودن پلاک جلو ۶۳۰.۰۰۰ ۶۳۰.۰۰۰ ۶۳۰.۰۰۰
۲۰۴۸ روشن نکردن چراغ از غروب تا طلوع ۴۲۰.۰۰۰ ۳۱۵.۰۰۰ ۱۰۵.۰۰۰
۲۰۴۹ حرکت عمدی به موازات اتومبیل که باعث کندی و انسداد ترافیک شود ۴۲۰.۰۰۰ ۳۱۵.۰۰۰ ۱۰۵.۰۰۰
۲۰۵۰

حرکت‌نکردن وسایل‌نقلیه بین دو خط یا تغییر خط‌حرکت بدون رعایت‌ مقررات مربوطه در معابر دارای خط‌کشی‌

 

 

۵۲۵.۰۰۰ ۳۵۷.۰۰۰ ۱۰۵.۰۰۰
۲۰۵۱ عبور وسایل نقلیه غیر مجاز از خط ویژه ۸۴۰.۰۰۰ ۶۳۰.۰۰۰
۲۰۵۲ نصب و استفاده از تجهیزات سمعی و بصری مانند چراغ‌گردان، آژیر و غیره در خودروهای غیرمجاز ۴۲۰.۰۰۰ ۳۱۵.۰۰۰ ۲۱۰.۰۰۰
۲۰۵۳ رعایت نکردن مسیرهای تعیین شده حرکت در معابر منتهی به تقاطع‌ها ۴۲۰.۰۰۰ ۳۱۵.۰۰۰ ۱۰۵.۰۰۰
۲۰۵۴ استفاده از وسایل آتش زا در داخل وسیله نقلیه ۴۲۰.۰۰۰ ۴۲۰.۰۰۰ ۴۲۰.۰۰۰
۲۰۵۵ باز کردن قفل مخصوص وسایل نقلیه بسته شده توسط مامورین راهنمایی ورانندگی ۴۲۰.۰۰۰ ۴۲۰.۰۰۰ ۴۲۰.۰۰۰
۲۰۵۶ تجاوز از سرعت مجاز (تا ۳۰ کیلومتر در ساعت) ۶۳۰.۰۰ ۴۵۹.۰۰۰ ۳۱۵.۰۰۰
۲۰۵۷ بارگیری نکردن صحیح و مهار ایمن محموله ها ۶۵۷.۰۰۰ ۴۵۰.۰۰۰ ۳۱۵.۰۰۰
۲۰۵۸ تخلیه نخاله، زباله، مصالح ساختمانی، فاضلاب و ایجاد هرگونه مانع در مسیر راه‌ها و حریم آن‌ها ۵۲۵.۰۰۰ ۵۲۵.۰۰۰ ۵۲۵.۰۰۰
۲۰۵۹ حمل کود، زباله، نخاله و مصالح ساختمانی و غیره بدون حفاظ و پوشش لازم ۴۲۰.۰۰۰ ۳۱۵.۰۰۰ ۲۱۰.۰۰۰
۲۰۶۰ عدم توجه به فرمان ایست و حرکت پلیس ۴۲۰.۰۰۰ ۴۲۰.۰۰۰ ۴۲۰.۰۰۰
۲۰۶۱ حمل بار تجاری با استفاده وسایل نقلیه عمومی حمل مسافر ۴۲۰.۰۰۰ ۴۲۰.۰۰۰ ۲۱۰.۰۰۰
۲۰۶۲ توقف در محل ایستادن ممنوع ۴۲۰.۰۰۰ ۳۱۵.۰۰۰ ۱۰۵.۰۰۰
۲۰۶۳ نداشتن کارت معاینه فنی ۵۲۵.۰۰۰ ۳۱۵.۰۰۰ ۲۱۰.۰۰۰
۲۰۶۴ حمل جنازه با وسایل نقلیه غیر مجاز ۴۲۰.۰۰۰ ۳۱۵.۰۰۰ ۱۰۵.۰۰۰
۲۰۶۵ خودداری از کنار بردن وسیله نقلیه متوقف شده به دلیل آسیب یا تصادف ۳۱۵.۰۰۰ ۲۱۰.۰۰۰ ۱۰۵.۰۰۰
۲۰۶۶ رعایت نکردن فاصله طولی و عرضی کافی قبل، حین و بعد از سبقت ۳۱۵.۰۰۰ ۲۱۰.۰۰۰ ۱۰۵.۰۰۰
۲۰۶۷ راه ندادن به وسیله نقلیه پشت سر برای سبقت ۳۱۵.۰۰۰ ۳۱۵.۰۰۰ ۱۰۵.۰۰۰
۲۰۶۸ رعایت نکردن مقررات در گردش‌ها ۳۱۵.۰۰۰ ۳۱۵.۰۰۰ ۱۰۵.۰۰۰
۲۰۶۹ نصب هر نوع علایم یا الصاق هر نوع نوشته، آگهی و تصاویر روی بدنه یا قسمت درونی وسایل نقلیه عمومی مسافربری بدون مجوز ۳۱۵.۰۰۰ ۲۱۰.۰۰۰ ۲۱۰.۰۰۰
۲۰۷۰

حرکت کمتر از سرعت مقرر در صورت نبودن مانع در معابر

 

 

۳۱۵.۰۰۰ ۲۱۰.۰۰۰ ۱۰۵.۰۰۰
۲۰۷۱ توقف وسایل نقلیه عمومی حمل مسافر و بار در خارج از مکان های تعیین شده ۳۱۵.۰۰۰ ۲۱۰.۰۰۰ ۱۰۵.۰۰۰
۲۰۷۲ استفاده از تلفن همراه در هنگام رانندگی با سرعت کمتر از ۶۰ کیلومتر بر ساعت ۱.۰۵۰.۰۰۰ ۸۴۰.۰۰۰ ۴۲۰.۰۰۰
۲۰۷۳ بیرون ریختن ضایعات و آشغال از خودرو ۳۱۵.۰۰۰ ۲۱۰.۰۰۰ ۱۰۵.۰۰۰
۲۰۷۴ استفاده نادرست از علایم ایمنی و هشدار دهنده وسیله نقلیه متوقف شده در سطح راه‌ها ۴۵۹.۰۰۰ ۶۱۵.۰۰۰ ۱۵۳.۰۰۰
۲۰۷۵ ریختن ‌روغن، بنزین، نفت، گاز(گازوییل) یا سایر مایعات آلوده روی راه ۳۱۵.۰۰۰ ۲۱۰.۰۰۰ ۱۰۵.۰۰۰
۲۰۷۶

توقف سایر وسایل نقلیه در ایستگاه وسایل نقلیه عمومی

 

 

۳۱۵.۰۰۰ ۲۱۰.۰۰۰ ۱۰۵.۰۰۰
۲۰۷۷ گردش به چپ یا راست در محل ممنوع ۳۱۵.۰۰۰ ۲۱۰.۰۰۰ ۱۰۵.۰۰۰
۲۰۷۸ توقف وسایل نقلیه در سطح سواره رو راه‌ها یا شانه کناری ۳۱۵.۰۰۰ ۲۱۰.۰۰۰ ۱۰۵.۰۰۰
۲۰۷۹ تغییر محل نصب پلاک وسیله نقلیه ۳۱۵.۰۰۰ ۳۱۵.۰۰۰ ۳۱۵.۰۰۰
۲۰۸۰ نداشتن وسایل ایمنی سالم و متناسب با فصل ۳۱۵.۰۰۰ ۲۱۰.۰۰۰ ۲۱۰.۰۰۰
۲۰۸۱ حمل مسافر با وسایل نقلیه شخصی یا غیر مجاز ۳۱۵.۰۰۰ ۲۱۰.۰۰۰ ۱۰۵.۰۰۰
۲۰۸۲ ورود و تردد وسایل نقلیه غیر مجاز در معابر، محدوده‌ها ومناطق ممنوعه حذف‌ حذف‌‌شده حذف
۲۰۸۳ نداشتن یا استفاده نکردن از سامانه تهویه مطبوع برای وسایل نقلیه عمومی مسافربری ۳۱۵.۰۰۰ ۳۱۵.۰۰۰ ۱۰۵.۰۰۰
۲۰۸۴ رعایت نکردن مقررات مربوط به تابلوی ایست یا چراغ چشمک زن راهنمایی در تقاطع‌ها و میادین ۳۱۵.۰۰۰ ۳۱۵.۰۰۰ ۱۰۵.۰۰۰
۲۰۸۵ توقف دوبله در معابر ۳۱۵.۰۰۰ ۲۱۰.۰۰۰ ۱۰۵.۰۰۰
۲۰۸۶ حرکت با دنده عقب غیر ضروری در راه‌ها ۴۲۰.۰۰۰ ۳۱۵.۰۰۰ ۱۰۵.۰۰۰
۲۰۸۷ حمل سرنشین توسط وسایل نقلیه کشاورزی و عمرانی ۳۱۵.۰۰۰ ۳۱۵.۰۰۰ ۲۱۰.۰۰۰
۲۰۸۸ توقف وسایل نقلیه در حاشیه راه‌ها برای فروش کالا ۴۵۹.۰۰۰ ۳۱۵.۰۰۰ ۱۵۳.۰۰۰
۲۰۸۹

نداشتن آج مناسب در سطح اتکای لاستیک با استفاده از لاستیک‌های فرسوده

 

 

۴۵۹.۰۰۰ ۳۱۵.۰۰۰ ۱۵۳.۰۰۰
۲۰۹۰ تردد با وسیله نقلیه دودزا ۴۵۹.۰۰۰ ۳۱۵.۰۰۰ ۱۵۳.۰۰۰
۲۰۹۱

حمل اشیاء کثیف، آلوده و حیوانات و غیره اذیت کننده مسافران وسایل ‌نقلیه ‌عمومی

 

 

۳۱۵.۰۰۰ ۲۱۰.۰۰۰ ۱۰۵.۰۰۰
۲۰۹۲ استفاده کردن از کلاه ایمنی توسط راکب و سرنشین ۶۳۰.۰۰۰ ۶۳۰.۰۰۰ ۶۳۰.۰۰۰
۲۰۹۳ استفاده کردن از کلاه ایمنی توسط راکب و سرنشین در آزادراه ها و بزرگراه ها و جاده ها ۶۳۰.۰۰۰ ۴۲۰.۰۰۰ ۲۱۰.۰۰۰
۲۰۹۴ نداشتن بارنامه یا صورت وضعیت مسافری در وسایل نقلیه عمومی ۴۵۹.۰۰۰ ۳۱۵.۰۰۰ ۱۵۳.۰۰۰
۲۰۹۵

مغایرت مشخصات مسافر یا محموله با صورت وضعیت یا استفاده مکرر از یک بارنامه یا صورت وضعیت

 

 

۴۵۹.۰۰۰ ۴۵۹.۰۰۰ ۴۵۹.۰۰۰
۲۰۹۶

عدم رعایت مسیرهای تعیین شده توسط رانندگان وسایل نقلیه ترانزیت

 

 

۳۱۵.۰۰۰ ۳۱۵.۰۰۰ ۳۱۵.۰۰۰
۲۰۹۷ سوارکردن مسافر بدون صدور بلیط در وسایل نقلیه مسافربری ۳۱۵.۰۰۰ ۲۱۰.۰۰۰ ۱۰۵.۰۰۰
۲۰۹۸

سوار کردن سرنشین اضافی به ازای هر نفر در وسایل نقلیه عمومی حمل مسافر در جاده‌های بین شهری و راه‌های روستایی

 

 

۳۱۵.۰۰۰ ۱۰۵.۰۰۰
۲۰۹۹ قبول نکردن مسافر برای سوار کردن ۳۱۵.۰۰۰ ۲۱۰.۰۰۰ ۱۰۵.۰۰۰
۲۱۰۰ تعمیر یا شستشوی وسیله نقلیه در راه‌های عمومی ۳۱۵.۰۰۰ ۲۱۰.۰۰۰
۲۱۰۱ توقف منجر به سدمعبر یا اختلال در عبورومرور ۳۱۵.۰۰۰ ۲۱۰.۰۰۰ ۱۰۵.۰۰۰
۲۱۰۲ عبور وسایل نقلیه از بین دستجات نظامی، انتظامی، دانش آموزان یا تشییع کنندگان یا دستجات عزاداری ۳۱۵.۰۰۰ ۲۱۰.۰۰۰ ۱۰۵.۰۰۰
۲۱۰۳ توجه نکردن به هشدار و علایم وسایل نقلیه امدادی در حال ماموریت ۳۱۵.۰۰۰ ۲۱۰.۰۰۰ ۱۰۵.۰۰۰
۲۱۰۴ نداشتن تجهیزات پیش بینی شده در برگ بازبینی فنی سلامت وسایل نقلیه عمومی ۳۱۵.۰۰۰ ۲۱۰.۰۰۰ ۱۰۵.۰۰۰
۲۱۰۵ آموزش رانندگی در محل های غیرمجاز ۳۱۵.۰۰۰ ۲۱۰.۰۰۰ ۱۰۵.۰۰۰
۲۱۰۶ نصب نکردن پلاک با ابعاد بزرگ روی خودروهای باری بزرگ سنگین و اتوبوس ها ۳۱۵.۰۰۰ ۲۱۰.۰۰۰ ۱۰۵.۰۰۰
۲۱۰۷ توقف وسایل نقلیه در پیاده رو ۴۲۰.۰۰۰ ۳۱۵.۰۰۰ ۱۰۵.۰۰۰
۲۱۰۸ سوار یا پیاده کردن مسافر درخارج از پایانه‌های مسافربری یا محل‌های مجاز ۴۲۰.۰۰۰ ۳۱۵.۰۰۰
۲۱۰۹ استفاده از لاستیک‌های خارج از استاندارد وسیله نقلیه ۴۲۰.۰۰۰ ۳۱۵.۰۰۰ ۱۰۵.۰۰۰
۲۱۱۰ همراه نداشتن دفترچه یا تجهیزات ثبت سرعت و ساعت در وسایل نقلیه عمومی ۳۱۵.۰۰۰ ۲۱۰.۰۰۰ ۱۰۵.۰۰۰
۲۱۱۱ همراه نداشتن گواهینامه ۳۱۵.۰۰۰ ۲۱۰.۰۰۰ ۱۰۵.۰۰۰
۲۱۱۲

همراه نداشتن پروانه تاکسیرانی یا اتوبوسرانی

 

 

۳۱۵.۰۰۰ ۲۱۰.۰۰۰
۲۱۱۳ انجام سرویس مدارس بدون داشتن مجوز لازم یا با وسایل نقلیه غیرمجاز ۴۲۰.۰۰۰ ۳۱۵.۰۰۰ ۱۰۵.۰۰۰
۲۱۱۴ استفاده از شیشه دودی مسدود کننده چهره راننده وسرنشین ۵۲۵.۰۰۰ ۳۱۵.۰۰۰
۲۱۱۵

بیرون آوردن دست یا هر یک از اعضای بدن سرنشین از وسیله نقلیه در حال حرکت به جز موارد خاص

 

 

۳۱۵.۰۰۰ ۲۱۰.۰۰۰ ۱۰۵.۰۰۰
۲۱۱۶ نصب‌ نکردن علامت ممیزه خودروهای ‌دارای پلاک‌ دولتی روی ‌شیشه یا سایر قسمت‌های تعیین‌ شده ۳۱۵.۰۰۰ ۳۱۵.۰۰۰ ۱۰۵.۰۰۰
۲۱۱۷ نصب نکردن علامت ممیزه خودروهای دولتی روی شیشه ۳۱۵.۰۰۰ ۳۱۵.۰۰۰ ۳۱۵.۰۰۰
۲۱۱۸ نصب یا اسفاده نکردن صحیح از تجهیزات الکترونیکی و غیر الکترونیکی مصوب کنترل سرعت و موقعیت وسایل نقلیه عمومی ۴۲۰.۰۰۰ ۳۱۵.۰۰۰ ۱۰۵.۰۰۰
۲۱۱۹ باز کردن درب وسیله نقلیه بدون رعایت احتیاط در حال حرکت و حین توقف یا باز گذاشتن درب وسیله نقلیه در سمت سواره‌رو ۳۱۵.۰۰۰ ۲۱۰.۰۰۰ ۱۰۵.۰۰۰
۲۱۲۰ حرکت با نور بالا در مواقع غیرضروری ۳۱۵.۰۰۰ ۳۱۵.۰۰۰ ۱۰۵.۰۰۰
۲۱۲۱

رانندگی با گواهینامه پس از پایان زمان اعتبار

 

 

۳۱۵.۰۰۰ ۳۱۵.۰۰۰ ۱۰۵.۰۰۰
۲۱۲۲ حمل بار غیرمتعارف یا اشیا با وسایل نقلیه غیر باربری ۴۲۰.۰۰۰ ۳۱۵.۰۰۰ ۱۰۵.۰۰۰
۲۱۲۳ عدم پرداخت عوارض مقرر در آزاد راه‌ها برای خودروهای سواری ، وانت ، مینی بوس و کامیونت ۴۲۰.۰۰۰
۲۱۲۴ بوق زدن در محل ممنوعه ۳۱۵.۰۰۰ ۲۱۰.۰۰۰ ۱۰۵.۰۰۰
۲۱۲۵ آلودگی صوتی موضوع ماده ۲۹ قانون هوای پاک و تولید صدای نامتعارف یا ناهنجار از بوق‌های شیپوری، لوله اگزور، سامانه صوتی یا بلندگوی منصوب در وسایل نقلیه و مانند آن ۱.۰۵۰.۰۰۰ ۱.۰۵۰.۰۰۰ ۱.۰۵۰.۰۰۰
۲۱۲۶ تردد غیر مجاز وسایل نقلیه در محدوده های ممنوع ۱.۰۵۰.۰۰۰ ۱.۰۵۰.۰۰۰
۲۱۲۷

سوار کردن اطفال کمتر از ۱۲ سال در صندلی جلو اتومبیل

 

 

۲۱۰.۰۰۰ ۲۱۰.۰۰۰ ۲۱۰.۰۰۰
۲۱۲۸

سوار‌کردن‌ مسافر با داشتن ‌مسافر قبلی در تاکسی تلفنی، دربست یا آژانس ‌بدون اجازه ‌مسافر قبلی

 

 

۲۱۰.۰۰۰ ۱۵۳.۰۰۰
۲۱۲۹ خروج غیرمجاز تاکسی از محدوده تعیین شده ۲۱۰.۰۰۰ ۲۱۰.۰۰ ۱۰۵.۰۰۰
۲۱۳۰ همراه نداشتن بیمه شخص ثالث ۲۱۰.۰۰۰ ۲۱۰.۰۰ ۱۰۵.۰۰۰
۲۱۳۱ همراه نداشتن برگ توزین در وسایل نقلیه حمل بار ۲۱۰.۰۰۰ ۲۱۰.۰۰ ۱۰۵.۰۰۰
۲۱۳۲

توجه نکردن به علائم هشدار دهنده در تقاطع راه با راه آهن

 

 

۲۱۰.۰۰۰ ۲۱۰.۰۰ ۱۰۵.۰۰۰
۲۱۳۳ همراه نداشتن کارت صحت و سلامت روحی و جسمی راننده وسیله نقلیه عمومی ۲۱۰.۰۰۰ ۲۱۰.۰۰ ۱۰۵.۰۰۰
۲۱۳۴ استفاده از لاستیک میخدار (یخ شکن) در موافع غیر ضروری ۲۱۰.۰۰۰ ۲۱۰.۰۰ ۱۰۵.۰۰۰
۲۱۳۵ حرکت دادن غیرمجاز یا رها نمودن انواع حیوانات در راه‌ها ۲۱۰.۰۰۰ ۲۱۰.۰۰ ۱۰۵.۰۰۰
۲۱۳۶ توقف در جهت مخالف حرکت دیگر خودروها ۲۱۰.۰۰۰ ۱۰۵.۰۰۰
۲۱۳۷ رعایت نکردن مقررات ویژه عبور وسایل نقلیه کشاورزی و راه سازی در راه‌ها ۲۱۰.۰۰۰ ۲۱۰.۰۰۰ ۱۰۵.۰۰۰
۲۱۳۸ استفاده نکردن یا غلط از علائم با دست یا چراغ راهنمای وسایل نقلیه در مواقع لزوم ۲۱۰.۰۰۰ ۲۱۰.۰۰۰ ۱۰۵.۰۰۰
۲۱۳۹

پوشاندن تمام یا قسمتی از چراغ‌های جلو یا عقب وسیله نقلیه منجر به کاهش، تغییر یا شدت نور

 

 

۳۱۵.۰۰۰ ۲۱۰.۰۰۰ ۱۰۵.۰۰۰
۲۱۴۰

عبور ییا توقف وسایل نقلیه باربری سنگین (ظرفیت ناخالص ۵/۶ تن به بالا) و اتوبوس‌های برون شهری درمعابر شهری در ساعت­های غیر مجاز

 

 

۲۱۰.۰۰۰ ۲۱۰.۰۰۰
۲۱۴۱

حرکت در پوشش یا تعقیب وسایل نقلیه امدادی

 

 

۳۱۵.۰۰۰ ۲۱۰.۰۰۰
۲۱۴۲

استفاده نکردن از علائم هشدار دهنده وسایل نقلیه طویل، عمرانی، راه‌سازی و کشاورزی در راه‌ها

 

 

۲۱۰.۰۰۰ ۱۰۵.۰۰۰ ۱۰۵.۰۰۰
۲۱۴۳ توقف در پارک ممنوع ۲۱۰.۰۰۰ ۱۵۳.۰۰۰ ۱۰۵.۰۰۰
۲۱۴۴

نداشتن تجهیزات و علائم مصوب خودروهای تاکسی، آژانس و سرویس مدارس

 

 

۲۱۰.۰۰۰ ۲۱۰.۰۰۰
۲۱۴۵

نداشتن تجهیزات و علائم شناسایی واحتیاط در وسایل نقلیه مخصوص آموزش رانندگی

 

 

۳۱۵.۰۰۰ ۳۱۵.۰۰۰ ۳۱۵.۰۰۰
۲۱۴۶ خاموش بودن چراغ داخل وسایل نقلیه عمومی مسافربری در شب ۲۱۰.۰۰۰ ۲۱۰.۰۰۰ ۱۰۵.۰۰۰
۲۱۴۷ نصب آینه‌های غیرمجاز در داخل و خارج وسایل نقلیه مسافربری ۲۱۰.۰۰۰ ۲۱۰.۰۰۰ ۱۰۵.۰۰۰
۲۱۴۸ حمل و در آغوش گرفتن حیوانات یا سرگرم شدن با آن‌ها در حین رانندگی ۲۱۰.۰۰۰ ۲۱۰.۰۰۰
۲۱۴۹ همراه نداشتن کارت خودرو ۲۱۰.۰۰۰ ۱۰۵.۰۰۰ ۵۳.۰۰۰
۲۱۵۰ سوار و پیاده کردن مسافر یا سرنشین درمحل‌های غیرمجاز یا به نحوی مخل عبور و مرور ۴۲۰.۰۰۰ ۳۱۵.۰۰۰ ۱۰۵.۰۰۰
۲۱۵۱ توقف وسایل نقلیه غیرمجاز در ایستگاه ‌بارگیری و تخلیه بار ۲۱۰.۰۰۰ ۱۰۵.۰۰۰
۲۱۵۲ رعایت نکردن تقدم عبور عابر یا تجاوز یا توقف وسایل نقلیه درگذرگاه عابر پیاده ۲۱۰.۰۰۰ ۲۱۰.۰۰۰ ۲۱۰.۰۰۰
۲۱۵۳ توقف وسیله نقلیه با موتور روشن بدون حضور راننده در راه‌ها ۲۱۰.۰۰۰ ۲۱۰.۰۰۰ ۱۰۵.۰۰۰
۲۱۵۴

خوردن، آشامیدن و استعمال دخانیات و غیره در حین رانندگی

 

 

۲۱۰.۰۰۰ ۲۱۰.۰۰۰ ۱۰۵.۰۰۰
۲۱۵۵

عبور از روی لوله آب آتش نشانی در راه

 

 

۲۱۰.۰۰۰ ۲۱۰.۰۰۰ ۱۰۵.۰۰۰
۲۱۵۶ باز گذاشتن درب صندوق عقب وسیله نقلیه در حال حرکت و نصب یا قرار دادن هر شی ایجاد مانع دید عقب یا جلو راننده یا پلاک وسیله نقلیه ۱۵۳.۰۰۰ ۱۰۵.۰۰۰ ۵۱.۰۰۰
۲۱۵۷ سوار کردن سرنشین اضافی در شهر و حومه ۱۵۳.۰۰۰ ۱۰۵.۰۰۰
۲۱۵۸

نداشتن برچسب عوارض سالیانه شهرداری

 

 

۱۰۵.۰۰۰ ۵۱.۰۰۰
۲۱۵۹

پارک کردن تاکسی بدون حضور راننده در ایستگاه‌های تاکسی

 

 

۱۵۳.۰۰۰ ۱۰۵.۰۰۰
۲۱۶۰ استفاده نکردن از کمربند در معابر شهری و روستایی ۱۵۳.۰۰۰ ۱۰۵.۰۰۰ ۵۱.۰۰۰
۲۱۶۱

توقف نکردن در مواجهه با خودروهای سرویس مدارس به هنگام سوار و پیاده نمودن دانش آموزان

 

 

۱۵۳.۰۰۰ ۱۰۵.۰۰۰ ۵۱.۰۰۰
۲۱۶۲ سوار کردن وسایل نقلیه اضافه در سواری شخصی ۱۵۳.۰۰۰ ۱۰۵.۰۰۰ ۵۱.۰۰۰
۲۱۶۳ همراه نداشتن برچسب معاینه فنی ۱۰۵.۰۰۰ ۵۱.۰۰۰ ۵۱.۰۰۰
۲۱۶۴ سوار کردن سرنشین اضافه روی موتور ۱۰۵.۰۰۰ ۱۰۵.۰۰۰ ۵۱.۰۰۰
۲۱۶۵ توجه نکردن به اخطار پلیس ۱۰۵.۰۰۰ ۱۰۵.۰۰۰ ۱۰۵.۰۰۰
۲۱۶۶ استفاده نکردن از تاکسیمتر ۱۰۵.۰۰۰ ۱۰۵.۰۰۰ ۵۱.۰۰۰
۲۱۶۷

دست گرفتن موتورسیکلت سوار، دوچرخه سوار، اسکیت سوار، اسکوتر و  نظایر آن به وسیله  نقلیه در حال حرکت

 

 

۱۰۵.۰۰۰ ۱۰۵.۰۰۰ ۱۰۵.۰۰۰
۲۱۶۸ یدک کشی یا حمل بار غیر متعارف به وسیله موتورسیکلت یا دوچرخه ۱۰۵.۰۰۰ ۱۰۵.۰۰۰ ۵۱.۰۰۰
۲۱۶۹ حرکت دادن وسایل نقلیه دارای چرخ فلزی در راه‌ها ۵۱.۰۰۰ ۵۱.۰۰۰ ۳۰.۰۰۰
۲۱۷۰ نداشتن تجهیزات ایمنی از قبیل رنگ یا بوق ، ترمز، چراغ یا چراغ عقب و نور تاب دوچرخه یابی ۵۱.۰۰۰ ۵۱.۰۰۰ ۳۰.۰۰۰
۲۱۷۱ عبور عابر پیاده از محل‌های غیر مجاز سواره رو و همچنین از طول راه‌هایی دارای پیاده رو ۳۰.۰۰۰ ۳۰.۰۰۰ ۳۰.۰۰۰
۲۱۷۲ توجه نکردن به علامت ایست مخصوص عصای سفید نابینایان ۱.۰۵۰.۰۰۰ ۸۴۰.۰۰۰ ۵۲۵.۰۰۰
۲۱۷۳ توقف در محل اختصاص معمولان و جانبازان ۱.۰۵۰.۰۰۰ ۱.۰۵۰.۰۰۰ ۱.۰۵۰.۰۰۰
۲۱۷۴

نداشتن مجوز فعالیت راننده یا پروانه وسیله نقلیه عمومی یا شخصی فعال در ناوگان بار و مسافر درون شهری یا انقضای مهلت آن

 

 

۴۵۹.۰۰۰ ۳۵۷.۰۰۰ ۲۵۵.۰۰۰
۲۱۷۵

نداشتن سند حمل بار شهری (باربرگ) در وسایل نقلیه عمومی یا شخصی در بخش درون شهری به هنگام حمل بار

 

 

۳۵۷.۰۰۰ ۳۱۵.۰۰۰ ۲۵۵.۰۰۰
۲۱۷۶ مغایرت مشخصات محموله با سند حمل بار شهری (باربرگ) صادر شده یا استفاده مکرر از یک سند حمل بار شهری (باربرگ) در بخش درون شهری ۴۵۹.۰۰۰ ۴۵۹.۰۰۰ ۴۵۹.۰۰۰
۲۱۷۷ تردد غیرضرور وسایل نقلیه در معابر شهرهایی با وضعیت نارنجی ۵.۲۵۰.۰۰۰ ۵.۲۵۰.۰۰۰ ۵.۲۵۰.۰۰۰
۲۱۷۸ رعایت نکردن پروتکل های بهداشتی توسط رانندگان تاکسی و اتوبوس ۱.۰۵۰.۰۰۰ ۱.۰۵۰.۰۰۰ ۱.۰۵۰.۰۰۰
۲۱۷۹ رعایت نکردن پروتکل های بهداشتی به ازای هر  نفر  مسافر یا سرنشین تاکسی و اتوبوس ۲۱۰.۰۰۰ ۲۱۰.۰۰۰
۲۱۸۰

استفاده نکردن از ماسک توسط عابرین پیاده

 

 

۵۲۵.۰۰۰ ۵۲۵.۰۰۰ ۵۲۵.۰۰۰
۲۱۸۱

تردد غیر ضرور وسایل نقلیه در معابر شهرهای با وضعیت قرمز

 

 

۱۰.۵۰۰.۰۰۰ ۱۰.۵۰۰.۰۰۰ ۱۰.۵۰۰.۰۰۰
۲۱۸۲

تردد های غیرضرور وسایل نقلیه در معابر از ساعت ۲۱:۰۰ تا ۰۴:۰۰

 

 

۲۱۰.۰۰۰ ۲۱۰.۰۰۰ ۲۱۰.۰۰۰
۲۱۸۳ رعایت نکردن محدودیت های دوران قرنطینه توسط افراد بیمار با تست مثبت ۲.۱۰۰.۰۰ ۲.۱۰۰.۰۰ ۲.۱۰۰.۰۰
۲۳۰۱ توقف در محل ممنوع با حضور پارکبان ۲۱۰.۰۰۰ ۲۱۰.۰۰ ۱۰۵.۰۰۰
۲۳۰۲ تردد وسایل نقلیه در سن فرسودگی به ازای هر ۲۴ ساعت یکبار ۵۲۵.۰۰۰ ۵۲۵.۰۰۰ ۵۲۵.۰۰۰
۲۳۰۳ توقف در محل تعیین شده برای معلولان و جانبازان (از تاریخ ۹۹/۰۲/۰۱ غیر فعال شده است – صرفا برای اخذ آمار تخلفات قدیمی ثبت شده در سامانه) ۴۲۰.۰۰۰ ۳۱۵.۰۰۰ ۱۰۵.۰۰۰
۲۳۰۴ رانندگی در حالت مستی ۴.۲۰۰.۰۰۰ ۴.۲۰۰.۰۰۰ ۴.۲۰۰.۰۰۰
۲۳۰۵ پرداخت نکردن عواض آزادراه خودروهای اتوبوس و کامیون دومحور ۵۲۵.۰۰۰
۲۰۳۶ پرداخت نکردن عواض آزادراه خودروهای کامیون سه محور، تریلی و نفتکش ۹۴۵.۰۰۰
۲۰۳۷ آلودگی صوتی موضوع ماده ۲۹ قانون هوای پاک (مصوب ۱۳۹۶) و تولید صدای نامتعارف یا ناهنجار از بوق‌های شیپوری، لوله اگزور، سامانه صوتی یا بلندگوی منصوب در وسایل نقلیه و مانند آن. (مرتبه دوم) ۲.۱۰۰.۰۰۰ ۲.۱۰۰.۰۰۰ ۲.۱۰۰.۰۰۰
۲۰۳۸

آلودگی صوتی موضوع ماده ۲۹ قانون هوای پاک (مصوب ۱۳۹۶) و تولید صدای نامتعارف یا ناهنجار از بوق‌های شیپوری، لوله اگزور، سامانه صوتی یا بلندگوی منصوب در وسایل نقلیه و مانند آن. (مرتبه سوم)

 

 

۳.۱۵۰.۰۰۰ ۳.۱۵۰.۰۰۰  

 استعلام و پرداخت خلافی وسایل نقلیه از طریق وب‌سایت معتبر

اگر تمایلی به استفاده از اپلیکیشن‌های موجود برای استعلام و پرداخت خلافی وسایل نقلیه ندارید، همچنان می‌توانید از طریق مرورگرهایی مانند گوگل کروم و موزیلا فایرفاکس به وب‌سایت‌هایی که این خدمات را ارائه می‌دهند مراجعه کرده و خلافی خودروی خود را تسویه کنید. در ادامه، به بررسی یک وب‌سایت معتبر در این زمینه می‌پردازیم و به شما توصیه می‌کنیم که در صورت انتخاب این روش، از این وب‌سایت استفاده نمایید.

وب‌سایت معتبر برای استعلام و پرداخت خلافی وسایل نقلیه این امکان را به شما می‌دهد تا به‌سادگی خلافیات خودروی خود را بررسی کنید و مبالغ معوقه را پرداخت کنید. با استفاده از این وب‌سایت، شما می‌توانید اطلاعات مربوط به خلافیات خودرویتان را با دقت بررسی کرده و با راحتی و سهولت لازم، مبالغ را پرداخت نمایید.

توصیه می‌کنیم قبل از استفاده از این خدمات، به دقت شرایط و قوانین وب‌سایت را مطالعه کنید و در صورت نیاز، با پشتیبانی وب‌سایت تماس بگیرید. با انتخاب یک وب‌سایت معتبر و امن، شما می‌توانید به راحتی خلافیات خودرویتان را مدیریت کنید و مشکلات مالی را به سرعت حل نمایید.

پرداخت خلافی خودرو از طریق وب‌سایت پلیس راهور 1402

شما می‌توانید با مراجعه به وب‌سایت پلیس راهور به نشانی www.rahvar120.ir، به سادگی خلافیات خودروی خود را استعلام کرده و پرداخت نمایید. برای انجام این کار، پس از ورود به سایت پلیس راهور و انتخاب گزینه استعلام تخلفات رانندگی، به سامانه سخا ارجاع داده خواهید شد و باید به این سامانه وارد شوید.

سایت پلیس راهور به شما خدمات دیگری نیز ارائه می‌دهد. از جمله استعلام نمره منفی، سامانه نقل و انتقال الکترونیک خودرو و استعلام وضعیت پلاک فک شده. شما می‌توانید از طریق سایت پلیس راهور این خدمات را نیز پیگیری کنید و اطلاعات مورد نیاز خود را دریافت نمایید.

توصیه می‌کنیم قبل از استفاده از خدمات سایت پلیس راهور، به دقت شرایط و راهنمایی‌های مربوطه را مطالعه کنید و در صورت نیاز، با پشتیبانی سایت تماس بگیرید. با استفاده از وب‌سایت پلیس راهور، شما می‌توانید به راحتی خلافیات خودرویتان را پیگیری کنید و عملیات پرداخت را به سرعت انجام دهید.

#

دانلود قانونی سریال ایرانی افعی تهران - سحر دولتشاهی و پیمان معادی + بالاترین کیفیت با اینترنت نیم بها

دانلود کامل سریال ایرانی جنگل آسفالت - بازیگران: امیر جعفری و نوید محمدزاده | کیفیت بالا و دانلود قانونی

دانلود کامل سریال اکازیون - بازیگران: ایمان صفا و هادی کاظمی | نسخه قانونی با امکان نیم بها از اپراتورهای ایرانسل، همراه اول و رایتل

دانلود سریال قطب شمال با حضور فرزاد فرزین، آناهیتا درگاهی و کیفیت بالای 1080p BluRay + اینترنت نیم بها ایرانسل

#

**

قال گذاشتهدانلود رایگان فیلم وضعیت اورژانسیدانلود رایگان فیلم مصلحت با لینک مستقیم ایرانسل و همراه اولدانلود رایگان ماموریت غیرممکن ۷: ناوبری کور - بخش اول با لینک مستقیم رایگان ایرانسل و همراه اول

 

دانلود رایگان فیم مرد عنکبوتی: آنسوی دنیای عنکبوتی از سریالها پلاس با اینترنت ایرانسل و همراه اولدانلود رایگان فیلم مردان راه آهن - داستان ناگفته بوپال ۱۹۸۴ با لینک مستقیم ایرانسل و همره اولدانلود رایگان فیلم جان ویک ۴ با لینک مستقیم ایرانسل و همراه اولدانلود رایگان فیلم کارآگاه نایت: استقلال با لینک مستقیم رایگان ایرانسل و همراه اول

 

**

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

کاربران بیان میتوانند بدون نیاز به تأیید، نظرات خود را ارسال کنند.
اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید لطفا ابتدا وارد شوید، در غیر این صورت می توانید ثبت نام کنید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی

مجموعه ای از جذاب ترین مطالب در حوزه های مختلف سلامت، فرهنگ،ورزش، سبک زندگی،گردشگری،روانشناسی،فناوری اطلاعات
مجله اینترنتی ، مجله پیشرفت ، مجله هنر ، مجله فناوری ، مجله موفقیت ، مجله سلامت ، مجله فال ، مجله سبک زندگی ، مجله یادگیری ، مجله ورزشی ، مجله آشپزی ، مجله

آخرین مطالب