رازهای تعمیرات هوشمند خودروی تیبا: تعمیرات خودرو تیبا هرگز یک پروسه ساده و بیاهمیت نیست؛ بلکه یک سفر جذاب به سوی حفظ سلامت و بهرهوری این ماشین فوقالعاده است. این مراحل گسترده شامل کارهای روزمره مانند تعویض روغن و فیلترها، تا تعمیرات تخصصی و پیچیده که ممکن است شامل تعویض قطعات یا رفع مشکلات جدی موتور و سیستمهای پیشرانه باشد.
تعمیرات هوشمندانه خودرو تیبا، مانند یک مراقبت مداوم برای افزایش عمر و ایمنی خودرو، از اهمیت چشمگیری برخوردارند. با انجام تعمیرات به موقع و با دقت، از رخ دادن مشکلات ناگهانی جلوگیری میشود و اطمینان حاصل میشود که خودرو همیشه در وضعیت ایدهآل خود قرار دارد.
به همین دلیل، توجه دقیق به نیازهای خودرو و انجام تعمیرات به موقع، اساسیترین کلید برای حفظ تازگی و عملکرد بینقص خودروی تیبا است. بپیوندید تا با مراقبت دقیق، سفرتان با این ماشین شگفتآور، همیشه هیجانانگیز باشد.
تیبا پرچمداران سوختهای انتخابی: نگاهی به هزینههای تعمیراتی خودروهای بنزینی جذاب
پیشرفتهایی که در کنترل قیمت خودروهای بنزینی مانند تیبا، تیبا دوگانهسوز و تیبا یورو 4 اتفاق افتاده، بدون شک تحت چشم ما قرار گرفتهاند. اما حقیقت این است که قیمتهای این خودروها به یک مسیر صعودی جذاب و دائمی پاییدهاند. این موج افزایش، اصطلاحاً ناشی از نوسانات بازار پویا خودروهاست و امروزه امتاع داشتن یکی از این خودروها نه تنها به عنوان وسیلهای برای حرکت از نقطه A به نقطه B، بلکه به عنوان یک نماد از وضعیت اجتماعی و اقتصادی فرد شناخته میشود.
اگر شما مالک یکی از این پرچمداران سوختهای انتخابی هستید و به دنبال انجام تعمیراتی بر روی خودروی خود میباشید، در جدول زیر هزینههای مرتبط با دستمزد و تعمیرات متداول برای این خودروها را خواهید یافت. این لیست شامل تعمیراتی چون تعمیر موتور کامل، تعویض ترموستات و کولر، تعویض جلوبندی و لنت، و سایر تعمیرات مشابه آنها میشود.
- بیشتر بخوانید: جدول قیمتی هزینه دستمزد و اجرت تعمیر قطعات موتور پراید، پراید دوگانه، پراید یورو 4 در سال
حتماً به یاد داشته باشید که این هزینهها بر اساس تعرفههای تعمیرکاران خودرویی تهران تهیه شدهاند و با توجه به شرایط اقتصادی و نرخ تورم بالا در کشور، احتمالاً هزینههای واقعی تعمیرات بیشتر از مقادیر مشخص شده در این لیست خواهد بود.
نگاهی به مشخصات فنی تیبا بنزینی و تیبا دوگانه سوز 1402
مشخصات فنی تایپ Tiba ترکیبی از راهحلهای کنونی و نیازهای تازهای که در زمینه تکنولوژی اطلاعات و کارآیی بیشتر خودروها مطرح شدهاند را پوشش میدهد. تیبا دارای موتورهای مدرن سوزناپز ۱۶ سوپاپ میباشد که در دو نسخه ۱۶۰۰ و ۱۸۰۰ سیسی تولید میشوند. این خودرو با گیربکس دستی ۵ سرعته یا گیربکس CVT ارائه میشود و با تکنولوژیهایی همچون سیستم ترمز ABS، دو ایربگ، سیستم ترمز الکتریکی EBD، سیستم مدیریت پایداری VSA، سیستم مانیتورینگ فشار تایر TPMS و دیگر ویژگیهای ایمنی مجهز به بازار عرضه شده است. این خودرو به طور کلی دارای طراحی جذاب و خطوط انعطافپذیر و مدرن است.
- بیشتر بخوانید: تعویض و تعمیر قطعات موتور انوع پژو 206 و پژو 206 سدان + جدول قیمتی دستمزد و اجرت در سال
مشخصات فنی خودروی تیبا
1. موتور:
- نوع موتور: سوزناپز ۱۶ سوپاپ
- حجم موتور: ۱۶۵۰ سیسی
- تعداد سیلندر: ۴ سیلندر
- توان موتور: حداکثر ۷۶ اسب بخار در ۵۵۰۰ دور در دقیقه
- گیربکس: دندههای دستی ۵ سرعته
2. طراحی خارجی:
- ابعاد: طول ۴۱۶۰ میلیمتر، عرض ۱۶۴۰ میلیمتر، ارتفاع ۱۴۷۵ میلیمتر
- وزن خالص: ۱۱۵۰ کیلوگرم
- تایرها: ۱۷۵/۶۵ R14
3. کارکرد:
- مصرف سوخت: متوسط ۷ لیتر بر هر صد کیلومتر
- سیستم ترمز: دیسکهای جلو و دیسکهای عقب
- سیستم تعلیق: مستقل جلو و تعلیق پشتی نیمه مستقل
4. امکانات:
- سیستم صوتی: رادیو و CD Player با پخش MP3
- سیستم ایمنی: دو ایربگ جلو
- سیستم تهویه: دارای سیستم تهویه هوشمند
- قفل مرکزی: دارای قفل مرکزی با ریموت کنترل
5. عملکرد:
- سرعت بالایی: حداکثر ۱۶۰ کیلومتر در ساعت
- شتاب: از ۰ تا ۱۰۰ کیلومتر در ساعت در زمان کمتر از ۱۳ ثانیه
- مسافت ترمیم: ۱۵۰ متر در ۱۰ ثانیه
توجه: این مشخصات براساس مدل و سال تولید خودرو تیبا ممکن است تغییر کند. بهتر است جهت دقت بیشتر، به مشخصات فنی نسخه مورد نظر مراجعه کنید.
جدول کامل قیمت دستمزد و اجزت تعمیر و تعویض قطعات خودرو تیبا بنزینی و تیبا دوگانه سوز در سال 1402
شرح خدمات |
تیبا بنزینی |
تیبا دوگانه سوز |
تعمیر کامل موتور |
33,000,000 |
33,000,000 |
تعمیر نیم موتور )سرسیلندر و کارتل ) |
21,500,000 |
21,500,000 |
پیاده و سوار کردن موتور جهت شاسی کشی |
13,200,000 |
13,200,000 |
تعمیر کامل سرسیلندر |
12,300,000 |
12,300,000 |
تعویض اورینگ منیفولد هوا یا واشر |
2,700,000 |
2,700,000 |
تعویض واشر منیفولد دود |
3,550,000 |
3,550,000 |
تعویض واشر گلویی اگزوز |
1,350,000 |
1,350,000 |
تعویض واشر کارتل و توری اویل پمپ |
3,000,000 |
3,000,000 |
باز و بستن کارتل و تعویض اویل پمپ )درجا ) |
8,650,000 |
8,650,000 |
تعویض فشنگی روغن |
950,000 |
950,000 |
تعویض شلنگ های بخار روغن |
1,000,000 |
1,000,000 |
باز و بست دریچه گاز و تعویض واشر درب سوپاپ |
1,500,000 |
1,500,000 |
فیلرگیری سوپاپ |
0 |
0 |
تعویض واتر پمپ و باز و بستن تسمه تایم |
3,400,000 |
3,400,000 |
تعویض تسمه تایمینگ و بلبرینگ |
2,700,000 |
2,700,000 |
تعویض تسمه دینام و هیدرولیک |
1,100,000 |
1,100,000 |
تعویض تسمه کولر و باز و بست هواکش |
700,000 |
850,000 |
تعویض تسمه سفت کن کولر و باز و بست هواکش |
0 |
0 |
تعویض کاتالیست |
2,700,000 |
3,550,000 |
باز و بست متعلقات جهت تعویض شمع |
850,000 |
850,000 |
باز و بست متعلقات جهت تعویض انژکتور |
2,200,000 |
2,300,000 |
تعویض لوله فرعی زیر اگزوز |
0 |
0 |
تعویض ترموستات |
1,100,000 |
1,250,000 |
تعویض رادیاتور آب |
1,100,000 |
1,250,000 |
تعویض منبع انبساط |
700,000 |
700,000 |
هواگیری و ریختن ضدیخ |
550,000 |
550,000 |
تعویض شلنگ از رادیاتور به منبع انبساط |
300,000 |
300,000 |
تعویض شیلنگ بالای رادیاتور |
850,000 |
850,000 |
تعویض شیلنگ پایین رادیاتور |
1,100,000 |
1,100,000 |
تعویض شیلنگ بخاری کوتاه |
1,100,000 |
1,100,000 |
تعویض شیلنگ بخاری بلند |
950,000 |
1,100,000 |
تعویض زانوی پلاستیکی بخاری به منیفولد |
0 |
0 |
تعویض فشنگی آب |
700,000 |
850,000 |
تعویض پایه دسته موتور جلو |
1,500,000 |
1,500,000 |
تعویض دسته موتور بالا راست |
1,500,000 |
1,500,000 |
تعویض دسته موتور جلو گرد |
1,250,000 |
1,250,000 |
باز و بست رام و تعویض دسته موتور جلو و عقب |
2,300,000 |
2,300,000 |
تعویض باک بنزین |
توافقی |
توافقی |
تعویض پمپ بنزین برقی |
1,500,000 |
1,500,000 |
تعویض فیلتر بنزین |
950,000 |
950,000 |
تعویض لوله رفت بنزین |
3,250,000 |
3,250,000 |
تعویض شلنگ برگشت بنزین |
3,250,000 |
3,250,000 |
تعویض منبع کنیستر |
550,000 |
550,000 |
تعمیر کامل گیربکس |
7,500,000 |
7,500,000 |
تعویض کیت کلاچ |
4,950,000 |
4,950,000 |
تعویض سیم کلاچ |
1,100,000 |
1,100,000 |
تعویض بوش های پدال کلاچ و ترمز |
2,000,000 |
2,000,000 |
تعویض بوش های دوشاخه کلاچ و باز و بست گیربکس |
5,500,000 |
5,500,000 |
تعویض لیور دسته دنده |
1,500,000 |
1,500,000 |
تعویض بوش لیور |
850,000 |
850,000 |
تعویض دنده کیلومتر داخل گیربکس |
7,500,000 |
7,500,000 |
تعویض سنسور کیلومتر |
850,000 |
850,000 |
باز و بست گیربکس جهت تعویض کاسه نمد ته میل لنگ |
5,500,000 |
5,500,000 |
باز و بستن پلوس راست و تعویض کاسه نمد پلوس |
1,950,000 |
1,950,000 |
باز و بست پلوس چپ و تعویض کاسه نمد پلوس |
1,950,000 |
1,950,000 |
تعویض سرپلوس یا گردگیر پلوس |
2,700,000 |
2,700,000 |
تعویض مشعلی یا گردگیر پلوس راست |
2,700,000 |
2,700,000 |
تعویض مشعلی یا گردگیر پلوس چپ |
2,700,000 |
2,700,000 |
تعویض رام زیر موتور |
2,700,000 |
2,700,000 |
تعویض کمک های جلو هر عدد |
1,500,000 |
1,500,000 |
باز و بستن طبق دو طرف |
2,550,000 |
2,550,000 |
تعویض موج گیر جلو هر طرف |
1,050,000 |
1,050,000 |
تعویض قرقری فرمان هر طرف |
1,650,000 |
1,650,000 |
تعویض سیبک فرمان هر طرف |
900,000 |
900,000 |
تعویض لاستیک های چاکدار موج گیر یا بوش میل تعادل |
1,650,000 |
1,650,000 |
تعویض بلبرینگ چرخ جلو و باز و بستن سگدست هر طرف |
1,650,000 |
1,650,000 |
تعویض کامل اکسل ) ABS ) |
5,550,000 |
5,550,000 |
میزان فرمان دستی |
850,000 |
850,000 |
میزان فرمان با دستگاه |
1,100,000 |
1,100,000 |
تعویض کمک عقب هر طرف |
1,800,000 |
1,800,000 |
تعویض بلبرینگ چرخ عقب هر طرف |
1,200,000 |
1,200,000 |
تعویض محور بلبرینگ چرخ عقب |
1,500,000 |
1,500,000 |
باز و بستن جعبه فرمان و تعمیر کامل جعبه فرمان |
5,850,000 |
5,850,000 |
تعویض پمپ هیدرولیک |
2,200,000 |
2,200,000 |
تعمیر پمپ هیدرولیک |
3,000,000 |
3,000,000 |
تعویض منبع هیدرولیک |
1,100,000 |
1,100,000 |
تعویض شلنگ فشار قوی هیدرولیک |
2,100,000 |
2,400,000 |
تعویض شلنگ فشار ضعیف هیدرولیک |
1,200,000 |
1,200,000 |
تعویض شلنگ هیدرولیک از منبع به جعبه فرمان |
2,100,000 |
2,250,000 |
تعویض گردگیر فرمان چپ |
1,500,000 |
1,500,000 |
سلام من نمیدونم با ملت شوخیتون گرفته یا مشکل از خودمونه،هزینه کامل تعمیرمتور برای کوییک و زدین سه میلیون و سیصد الان ماشین من یاتاقان زده ۲۲میلیون هزینه تعمیر موتور شده به تعمیرکار میگم نرخ اتحادیه تعمیر کامل سه میلیون و سیصد میشه،میگه با این مبلغ موتور سیکلتم تعمیر نمیکنن خب پس چرا الکی اتحادیه نرخ میده اخه